Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Fijne dag allemaal!

20 likes

De onderste knop is om de secondewijzer naar 12uur te drukken, als je dan de knop loslaat begint de wijzer weer te lopen. de bovenste knop dient om de secondewijzer alleen stil te zetten. Het is een chronostop met een Eta 1168 uurwerk. :slightly_smiling_face:

8 likes

Héél mooi, Lex. Maar zou deze niet (minstens) 10 jaar ouder zijn? Vroeg Prisma-logo op de plaat; uurwerkje zonder schokbeveiliging, vormgeving algemeen?

1 like

Vet!!

1 like

Fraai, héél fraai!:heart_eyes:

1 like

Ik baseerde mijn schatting op de Ranfft gegevens, Alphons. Maar de goede Roland Ranfft, God hebbe zijn ziel, wist misschien ook niet alles. Mogelijk werd dit uurwerk al langer geproduceerd. Het zal sowieso niet ouder zijn dan 1948, want pas vanaf dat jaar bestaat Prisma.

Hieronder wat Ranfft zegt op zijn roze pagina van de Unitas 6310:

En wat blijkt dan: er staat niet 1960, maar 1950!
De oude Ranfft wist dus heel goed hoe het zat, maar ik moet beter lezen!
Ach, ik word zelf ook oud. Maar niettemin; I stand corrected!

12 likes

Laten we dat hopen !

4 likes

Minori amalfi kust

31 likes

Nu ik toch met de Prisma’s bezig ben, heb ik ook nog maar even deze omgedaan:
Een Prisma Quartz chrono met een titanium kast en een Miyota FS00 uurwerkje.

Helaas werkt het chrono gedeelte niet meer. Toen ik 'm kreeg nog wel. Geen idee wat er mis is maar het chrono gedeelte weigert nu elke dienst. Geen beweging meer in te krijgen.

Er zat waarschijnlijk origineel een metalen bracelet aan dit horloge, maar die ontbrak. Met enige moeite, vanwege de nogal aparte band aanzet met een nok in het midden van de kast, heb ik er een hard tuig leren bandje voor gemaakt dat er m.i. uitstekend bij past. Daarom mag ie toch niet weg. Een chrono is voor mij in het dagelijks gebruik totaal overbodig. Dit exemplaar heeft dan tenminste nog het voordeel dat er geen nep opgeplakte wijzertjes op zitten, maar echte. En in de keuken is een eierwekker toch handiger.

Nog even ter info speciaal voor vriend @fredpanarai1:
Het ding was een van de ‘vondsten’ uit ‘de boodschappentas’

26 likes

Eigenlijk gisteren. :sweat_smile:

31 likes

horloge en band :heart_eyes: alle twee :+1:

2 likes

29 likes

Vanmiddag deze City Bravur
De urenwijzer is sterk geoxideerd en daardoor is er risico op breken als ik er aan ga rommelen, dus laat ik de wijzers nu met rust misschien ooit in de toekomst dat ik er iets aan ga doen.

23 likes

35 likes

Is dat een Lip?

1 like

36 likes

26 likes

Een lust voor het oog :heart_eyes:

2 likes

Mooi horloge ! :ok_hand:

1 like

Wat een plaaatje!

1 like