Mooie foto’s weer Lex, nou ja zeg zat deze ook in die tas, had ik toch beter moeten kijken want een prisma heb ik ook nog niet in de collectie .
O ja, Lex waar blijven jou foto’s in mijn topic “themaweken horloges, laat je merkhorloges zien, vanaf post 1263” Goed lezen Lex naar de voorwaarden. Maar man, jij kan er zo maar 100 plaatsen .
Enne, heb je die struisvogel al gevangen
Gr, F&A
Dank je. Het is maar een simpel penankertje maar die hebben vaak de mooiste wijzerplaten
Jep. Lip, Nautic Ski
Helaas, kan hem niet dragen, dus eigenlijk hoort deze hier niet maar weet dan niet waar wel. Knopje is er helaas ook af.
Leuk hoor!
Dank je wel. Zal het onthouden!
Voor vandaag een citizen 2812yVerwerken: IMG_4734.jpeg…
Verwerken: IMG_4737.jpeg…
Verwerken: IMG_4736.jpeg…
Verwerken: IMG_4738.jpeg…
Vanavond deze NA, een Citizen Cryston uit 1975. Net uit Japan gekomen en doet het gelukkig nog. Denk wel, dat ik hem binnenkort een beurtje zal geven, zal wel weer een uitdaging worden…
Maar die wijzerplaat… Dat maakt veel goed.
in de avonduurtjes bij de ondergaande zon de Rado Sunlake. De wijzerplaat moet denken we ook een ondergaande/opkomende zon voorstellen. Kleine glas beschadiging, maar ook voor deze geldt: dat glas blijft zitten. Leuk ding eigenlijk wel.
Ook een 39 jewels. Gaaf.
Mooie kast trouwens
Ik ga mijn best doen Ferry, was er nog niet aan toe gekomen.
Nee die zit nog met zijn kop in het zand. Ga ik ook mijn best voor doen. 19mm was het toch?
Wow, wat vind ik die lelijk!
Gewoon niet mijn smaak dus. Maar… zo veel respect voor hoe jullie die collectie Rado’s opbouwen. Allemaal bij elkaar natuurlijk van grote schoonheid. Er zijn maar weinig merken die zo veel apart design laten zien in vorm, materiaal en techniek. Ik begrijp waarom jullie voor Rado als collectie gekozen hebben. Ga door, ga door! Ik geniet van jullie presentaties van steeds weer zo’n bizarre Rado! Prachtig!
Een van de leukere Zweedse merken, vind ik. Van degelijke Zwitserse afkomst. Ik heb er zelf ook enkele.
Die wijzertjes opknappen is best nog wel een dingetje. Als ze geoxideerd zijn is schoonpoetsen de enige optie en dan blijft er in het gunstigste geval (als ze heel blijven dus) een blank metaal wijzertje over. Meestal van staal, dus de verkeerde kleur. Een beetje goudkleurige verf, zorgvuldig aangebracht doet wonderen. Daarna, als e.e.a. weer goed gedroogd en uitgehard is eventueel nog opnieuw lume aanbrengen. Succes gewenst daarmee, Macx.
Hieronder een van mijn City Bravur horloges, recentelijk opgeduikeld op de Rikketik. De wijzers waren van dit exemplaar nog redelijk in orde, inclusief de (verkleurde) lume. Het was wel veel en zorgvuldig werk om de goudkleurige markers en cijfers weer een beetje op glans te krijgen. Heel voorzichtig poetsen met een puntje watten op een tandenstoker, zonder de wijzerplaat te raken. Voorts wat polijstwerk aan het RVS kastje. Een nieuw glaasje maakte het af.
Het uurwerk, een onverwoestbare AS 1130 Wehrmachtwerk was schoon en loopt als een tierelier. En op tijd!.
Zo kwam het ding binnen:
Dit is het geworden na wat poetswerk:
Het tweekleurige leren bandje, passend bij de wijzerplaat van het horloge, is uit eigen keuken.
Dat was wel het laatste Vintage horloge aan de pols voor vandaag. Het is een half uur na middelnacht nu, dus ga ik lekker even slapen.
Voor wie nog wakker is: welterusten; voor wie al slaapt en dit morgen pas leest: goedemorgen en een mooie donderdag gewenst!