Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Fijne avond allemaal … En eet smakelijk…
Inge weer uit bed gehaald en die heeft er weer zin in gelukkig… :hibiscus::+1:

26 likes

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Mocht het zo zijn dat ze echt ergens missen (en iemand dus niet zomaar heeft lopen strooien) zou ik me kunnen voorstellen dat de onderdelen onnodig slijten.

2 likes

Ik vind afbeeldingen op de kastdeksel altijd gaaf om te zien. Jammer dat je ze tijdens het dragen niet kan zien. Deze zou genoeg stof tot praten geven :smile:

2 likes

Macx wil je wel letten op jeugdige kijkers van onder de 18.met deze gewaagde afbeelding… :rofl:

Heel erg mooi wens je er veel plezier mee en draag hem maar vaak en veel in goede gezondheid…

1 like

Zegt de man die net Inge weer uit bed gehaald heeft

2 likes

Ja inderdaad maar er is niks gebeurd hoor want ze is veel te oud voor mij…
En veel knapper als ik… :rofl:

3 likes

Ik vind haar rondingen wel mooi ook…

2 likes

Valex, vanmiddag in ontvangst genomen met nog wat andere horloges, waaronder de blauwe Atlantic, daar ga ik morgen aan werken, om het plezier een beetje over de dagen te verdelen.

Dit horloge is gekomen met een mooie stalen flex band, ik heb de band en de kast eerst goed gereinigd in de ultrasoon, het glas gepolijst en daarna de kast over de polijstborstels en weer in de ultrasoon.
Het kaliber kan ik niet zien, dan moet de plaat eraf en dat ga ik niet doen als het niet echt nodig is, ik hoor van de experts wel welk kaliber het is, hoop ik. Ik denk uit de AS familie, ik heb op het topic, ‘onder de kap’ gekeken voor een gelijk lijkend kaliber, maar niet gevonden.

VALEX uit de 50s

16 likes

Hier is het uurwerk van de Valex, zou iemand weten welk kaliber dit is?

5 likes

Dat heb ik ook, en altijd nieuwsgierig wat eronder zit.

Daar heb ik ook aan gedacht, en zal het daarom op korte termijn even uit elkaar halen en goed inspecteren en wat foto’s maken, dat is altijd leuk.

Een BWC chrono in sportieve uitvoering

31 likes

Leuk klassiekertje weer, nog lekker ‘dans son jus’ zoals onze Belgische klassiekerverzamelaar ons heeft geleerd :hugs:

2 likes

Laat wisseltje, draag mijn rechthoekjes weer veeeeeel te weinig. Hier een behoorlijk bejaarde Medana :sunglasses:

30 likes

FEF 350, vermoed ik

2 likes

Als we jou toch niet hadden hé. Alphons, je wordt weer hartelijk bedankt voor de hulp.
Btw, volgens wat er wordt geschreven is het een kwaliteitsuurwerk, weet jij er ook nog iets over te vertellen?

Nou, eigenlijk niet. Ik meen me te herinneren dat ik ooit zo’n werkje zag in een Breitling, voorwaar niet de geringste, toch ?

Dat heb ik ook gezien, die stond te koop op catawiki, maar er was geen info meer voorhanden, ik heb nog op ebay gezocht naar zo’n Breitling, maar ik werd het al snel beu.
Ik had het gevonden met reverse image.

Kijk Alphons, je hebt gelijk daar staat een Breitling met hetzelfde uurwerk, te koop geweest bij catawiki.

1 like