swap naar een meer klassieke longines automaat uit 1956. Vooral de wijzerplaat spreekt ons aan. Hij is in 9K en de band die erop zit is naar het origineel. zo een band zat er op maar die lag in frut vaneen, dus gezocht en dezelfde gevonden maar helaas 1mm lugbreedte te klein. nu ja het stoort ons niet echt, de band is uit de tijd en identiek aan het origineel, juist 1 mm te weinig breed
Dank je Erik. Zeker een leuke sportieve Pontiac!
Soms zie je het inderdaad “slecht” en denk je: zo, ben er… totdat er op een bepaalde manier licht op valt en zie je ineens weer wat anders. Daglicht en kunstlicht zit ook nog een verschil in.
Ik heb het glas er even vanaf gehaald een beetje geschuurd en over de polijstborstels gehaald, nu is het wel acceptabel denk ik.
Jaaaa. Dat scheelt in het aanzicht heel veel. Toont direct anders
Met polijsten van het glas moet je rekening houden dat als het te warm word er vervorming ontstaat in het glaasje, dus als je polijst met de machine zorg dan in ieder geval dat het glas niet te warm wordt, daarom had ik voor dit glas gekozen om het met de hand te doen omdat het glas nog zo goed in orde is, en vervorming zonde zou zijn. Maar ik heb het toch zachtjes over de polijstborstels gehaald en ik denk dat het nu wel oké is.
mooike, juist nog een secondenwijzertje zoeken en dan is t ie helemaal af
Ik heb nog een Lagonda, misschien zet ik de secondewijzer even over en bestel ergens een andere erbij.
macx hou ze maar gerust tegen het polijstmolentje, dan moet je flink hard duwen hoor om ze te warm te krijgen of zo warm dat ze vervormen
Wij doen altijd eerst schuren en dan standaard tegen de polijstmolen met pasta voor acryl en kunststof. Als je ze echt warm maakt dan heb je zo hard geduwd op het glas dat je duim minstens uit de kom is Geen schrik hebben, zo snel wordt het nog niet te warm. Of doe je het met een dremeltje, dan heb je idd kans op te warm worden wegens kleiner contactoppervlak maar vooral minder feeling met hoe hard je duwt. Wij houden ze tegen van die 100mm hbm polijstmachientjes.
Succes met de volgende!
Ik heb al veel glaasjes gepolijst en gebruikte in het begin tandpasta en deed het met de hand, de laatste maanden gebruik ik de polijstmachine, ik heb ook een dremel, maar gebruik die eigenlijk niet.
Ik gebruik van die handige schuurblokjes van Ali, die werken heel goed, deze blokjes hebben vier verschillende korrels, elke kant een andere maat korrel, ken je ze? Ik gebruik polijst blokken, en heb wit en licht blauw., elke kant een andere kleur, deze blokken lichtjes tegen de borstel houden, niet te veel erop doen en matige snelheid, zo doe ik het.
heb je voldoende kunststofglaasjes? In principe vervangen wij standaard tenzij het zo een glas met rare maat is.
Hier kan je fatsoenlijke prijs plexi’s kopen, de prijs die je ziet is voor de hele doos. Deze doos is van 278- 324. De dozen zijn er ook in 210 - 280 of zoiets en nog kleiner en ook groter. Deze verkoper zit in de USA, dus nog BTW te betalen, maar er zit ook een groothandelaar in Duitsland die ze verkoopt, ook aan particulieren zoals ons, maar die vind ik nu even niet terug. Wij hebben indertijd van elks een paar dozen besteld om onze hele hobbytijd mee uit te doen
Assortment High Dome Plastic Deluxe Watch Crystals 250 Pieces Size 27.8mm-32.4mm | eBay
wij gebruiken die van de hornbach, maar zal wel t zelfde zijn.
polijstblokken, moet eens kijken er is een specifieke blok voor acryl en kunststof, die geeft mooier resultaat op acryl dan de pasta s voor metaal, al gaat het idd met die ook gewoon goed.
correctie, de btw is al inbegrepen, op ebay wordt de prijs berekend met inbegrip van de btw als het bedrag lager dan 150 euro is
Zo doe ik het ook altijd. Nooit problemen gehad met te warm worden en het is in een paar minuten gebeurd.
Dankjewel voor de hulp en informatie, ik heb een vijf weken geleden 36 glaasjes gekocht bij een verkoper op Tradera, hij heeft het verzonden met PostNord, het zou na een week al bij mij zijn maar tot nu toe niets ontvangen, ik heb geen bericht gehad dat ik het ergens bij een ophaalpunt moest ophalen en nu is de hele zending weer retour naar de verzender.
Bij van de Gevel kan ik ook wel eens langs gaan, dat is niet ver van me vandaan, waar ik ook horlogeonderdelen bestel is bij spareparts-watches, is een Nederlands bedrijf en leveren ook vele soorten glaasjes.
Tijdens het zoeken naar een Lagonda kwam ik deze leuke Fulton tegen, dat is alweer een tijdje geleden dat ik die gepost heb, dus nu heb ik een Fulton om de pols.
Ik heb intussen die Lagonda met secondewijzer gevonden, ik heb hem bijna om de pols, dus een ogenblikje dan doe ik hem even om en ga wat foto’s maken.
Mooi, kunnen wij intussen een biertje nemen
Ik ben al bijna zover dus wel een beetje door drinken, nog even de foto’s op de pc zetten.