Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Sport & blauw - altijd goed :one:

27 likes

Goed initiatief ! Ik doe mee!

23 likes

Deze even proefdraaien, was eigenlijk bedoeld als donor, maar toch opgeknapt.
Heeft nog wat gekke regelbeelden en had een verrassing die ik niet verwacht had:

Wie spot de complicatie? :innocent:

24 likes

Goedeavond,

Mooi weekend iedereen!!:watch:

26 likes

Wat een gekke en toch leuke kleurencombinatie is dit toch :+1:

1 like

Jumbo 30t2 :slightly_smiling_face:.

37 likes

Kan je de seconden wijzer stop zetten ? :fearful:

1 like

Nee dat is wel de variant waar ik deze donor voor gekocht had, de Richard Chronotop met Phenix 132 uurwerk.
Deze heeft iets anders aparts.

1 like

Afstelling spiraal op speciale manier?

2 likes

Check! Dit een zogenaamde “free sprung” balans, de veer zit dus alleen vast aan de spiraalrol (virole) en het klosje (piton). Afstellen gebeurt door timingschroeven zoals laatst ook getoond in een topic van @Vintagewatchstuff. Zal het hier verder niet vervuilen, maar zodra hij klaar is zal ik het bij de levend gemaakte horloges zetten :+1:

7 likes

Flyback double split full calendar?

1 like

Oei, dat heb ik gelezen, ja. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan😁
Is het gelukt?

1 like

22 likes

Bijna :rofl:
@basvg, service is gedaan, de afstelling moet nog gebeuren, schroeven zijn naar de kak dus zullen vervangen worden…

Anyway back on topic!!

Deze draag ik nog steeds :stuck_out_tongue_winking_eye:

17 likes

Daar komt de band, niet geheel toevallig, ook vandaan :wink:
Ik zag de band van @Abel ook, gave zomerkleur :ok_hand:
Moet zeggen dat de Connie ‘m ook goed kan hebben inderdaad

2 likes

Prachtig! Zomerse kleur hoor…

1 like

30 likes

Goedemorgen,

Mooie dag allemaal!!:watch:

32 likes

Gisteren ben ik bij @Vintagewatchstuff geweest en heb ik daar deze Basis Sport meegekregen. Dit horloge heb ik gisterenavond nog gedemonteerd, schoongemaakt, voorzien van een andere opwindveer want die was gebroken, weer gemonteerd en gesmeerd. Ik heb de wijzerplaat schoon gekregen want die had wat vlekken en ik heb de kast wat gepoetst.

Het horloge loopt weer en houdt goed de tijd. Het uurwerk dat er in zit is een BFG 670. Dit is een zgn schijnchronograaf. Met de bovenste knop links op de kast stopt het uurwerk en met de onderste knop gaat ie weer lopen. Er wordt gewoon via een hevel een pennetje tegen de balans geduwd wasrdoor die stopt. Dus anders dan bij een echte chronograaf blijft hier het uurwerk niet doorlopen. Het horloge is uit begin jaren 50.

28 likes

Omega Constellation 2852 uit 1958

42 likes