Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Leuk en ingenieus.
Is daar nog een beetje handig aan te sleutelen?
Blijft niet lekker zitten in een uurwerkhouder lijkt me.

1 like

Bedankt!
Vind ik ook een aparte stijl,is wel een klein uurwerkje,zo’n 34mm maar dat hoort bij die tijd :+1:t2:

1 like

De avond in…:smiley:

23 likes

Och - door die ‘coin’ rand van de wijzerplaat en de (wat ik altijd top vind) inner Lumen dots komt die toch aardig richting 36+mm over, vind ik

1 like

22 likes

Ha grappig, ik heb zijn broer hier liggen. Zelfde tijdperk, zelfde wijzers, bíjna zelfde wijzerplaat (seconden subdial verschilt), op het eerste zicht identiek binnenwerk. Jouw kast is wel veel knapper.

Nog niks aan gedaan omdat ik 'm niet vertrouw. De geigerteller pikt helemaal niks op maar die lume lijkt toch heel erg authentiek.

24 likes

Ik heb tot nu toe alleen dit model curvex gedaan.
https://ranfft.org/caliber/6153-Gruen-440-Curvex

Voor die dames petite baguete vorm uurwerken heb ik nog niet de perfecte houder gevonden. :frowning: Blijft toch wat gewiebel dus dan wordt het al snel een kussentje. Er staan wat curved dames cal 520 in de wachtrij, laat tzt wel weten hoe dat gaat. :sweat_smile:

2 likes

Dat met de geigenteller had ik ook. Nog eens getest, toen het horloge uit de kast was. Niets. Maar wel leuk, dat er gewoon 2 zijn, met dezelfde wijzerplaat, wijzers en uurwerkje…

3 likes

26 likes

Hoe langer ik naar de kast hier kijk hoe meer gepruts ik er aan zie. Het gat voor de opwindstift is verkeerd geboord :man_facepalming: waardoor de kroon er “scheef” in zit. En om dat te kunnen doen is het hele binnenwerk ook niet netjes recht geplaatst, en lijnen de cijfers scheef af. Wat mooi matchet met de opgelaste lugs die niet op de goeie plaats vastgezet zijn.

Soit. Of ik daar ooit de moeite ga kunnen/willen in steken… Kasten herstellen begot. :sweat_smile:

Hm, maar zo’n email wijzerplaten, daar zijn de indices toch mee ingebakken? Dus dan zou die lume toch op zn minst al weg kunnen in een badje…

3 likes

Zo heb ik het ook gedaan. De lumen brokkelden al wat, dus geen risico genomen, in een badje met warm water gedaan en ik kon het er zo afwissen. De indices zijn inderdaad ingebakken.

2 likes

Pff deze blijft echt ongekend prachtig, klimt steeds hoger op mn lijstje…. :sweat_smile:

1 like

Mooi Jenneke !

1 like

Pontiac Nageur ☆☆☆

29 likes

Pontifa, dus niet Pontiac…
Ik heb de wekker nodig vandaag…

26 likes

27 likes

Goedemorgen,

Volgens mij werkt het zo dat je je pols gaat meten als de secondewijzer op 12 staat en waar de secondewijzer staat bij 30 slagen, dat is dan je hartslag.

:ukraine:

27 likes

Het zoemt en is rood…

35 likes

Morgenstond heeft goud in de mond :smiley:

29 likes

27 likes