Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Goedemorgen allemaal en een fijne dag!!:watch::sun_with_face:

23 likes

Oud model Renault 4! Ja die was weer te makkelijk :grin:

3 likes

23 likes

Goedemorgen fijne Pontiac Prachtig Weer dag gewenst…

En foto van gisterochtend…

Geniet van de… :sun_with_face::sunglasses:

29 likes

Dit is toch een redelijk nieuwe?
Volgens mij geen vintage

2 likes

Ja dacht ik ook, maar wel heel klassiek :+1:

2 likes

Nieuwe capacitor erin. Loopt weer als een zonnetje.
Kan weer 30 jaar probleemloos mee.

21 likes

Goedemorgen iedereen.

25 likes

Exactus chronograaf op zomerschoenen. :sunny:

31 likes

Uit 1983, het eerste productiejaar na de herstart van Blancpain.

27 likes

26 likes

Mooi hè, zo’n goud/bronzen wijzerplaat op een military style bulls eye. Waar zou je die nou vandaan hebben?

Ongetwijfeld uit dezelfde bron als deze twee:

Natuurlijk uit de grabbelbak van meneer Hagman, waar wij, graai-meuk liefhebbers zo graag onze op te knappen wrakjes kopen. Een Bendix en een Silena, ongetwijfeld populaire merken in Zweden, maar wel degelijk echte geregistreerde Zwitserse merken en helemaal in dezelfde stijl als jouw mooi ogeknapte Siduna :ok_hand:.

Beide horloges verkeren nog in het ‘projectstadium’. Er moet nog het e.e.a. aan gebeuren, zowel cosmetisch als technisch. De Bendix loopt moeizaam, de Silena loopt wel netjes door maar heeft een gebroken of losgeschoten opwindveer, dus slechts een uurtje gangreserve. Beiden hier nog ‘dans son jus d’ origine’ .

De Siduna die jij laat zien is trouwens nu eens niet een Zweeds horloge, hoewel het voor de hand ligt dat dit exemplaar daar wel vandaan komt. Silena is een origineel Deens merk. Leuk, want daar zijn er niet zo veel van. Ook leuk dat bij jouw exemplaar, Peter, het calibernummer op de wijzerplaat staat. Dat zie je heel soms vaker bij Scandinavische merken.

.

Siduna is overigens niet helemaal een ‘handels’ merk, maar was wel degelijk een Deense horloge producent. Er werden weliswaar uurwerken en onderdelen uit Zwitserland geïmporteerd, via de firma Felca, maar men bouwde en assembleerde in Denemarken. De firma bestaat nog steeds, maar is nu in Zweedse handen. De vintage Deense Siduna’s hebben een goede reputatie als kwaliteits horloges, destijds ook voor militair gebruik.

Ik heb er zelf twee. Deze hieronder in zeer militaire uitvoering, het staat zelfs op de wijzerplaat:

Gevonden bij een Finse handelaar op de ETSY site. Stalen kast, ETA 996 uurwerk uit ca. 1955

Mijn andere Siduna is afkomsig uit Zweden via de Tradera veiling. Kwam als redelijk wrak binnen maar is door mij cosmetisch en door vriend @Basvg technisch weer in mooie en goed werkende staat teruggebracht. Deze Siduna heeft een wat meer civiel design. Eveneens een stalen kast en aangedreven door een mooi FHF 73-4 uuwerk.

Omdat ik er nu toch over aan het schrijven ben, deze Siduna vandaag dus verder ook maar aan de pols, waarmee ik dan tevens weer on topic kan eindigen. Met dank aan @Scudo aka Peter voor de inspiratie.

.

25 likes

Bloedmooie combinatie! Wat voor band is het?

1 like

Dank je! Het is een Molequin Reviere.

1 like

Deze heerlijke zomerse Pontiac Memomatic vandaag :sunglasses:

32 likes

Dank je, erg mooi :ok_hand:

1 like

Je zou het niet zeggen, maar vintage issie :grin:

Nieuwe Seiko SBBN017 rubber band erop. Prachtige strap de DA0C1DR.

28 likes

33 likes

19 likes

29 likes