Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Mijn oude 6139 weer terug met soepeltjes werkende pushers - blij mee :hugs:

34 likes

Fijne avond allemaal!!:watch:

31 likes

Tusal uit de jaren 40

23 likes

Nivada Grenchen, silver sunburst met sub second…

25 likes

Hahaha op zo’n heerlijke zweedse hondenketting, de groeten van mijn Silena:

25 likes

Weer levend gekregen :grinning:

27 likes

Zit best goed hé, het past bij mij precies goed, Silena krijgt de groeten terug van Tonica.

19 likes

Proficiat :ok_hand: Zei de wederopstandeling nog iets? :smiley:

1 like

“Ik ben niet dood, ik leef”

1 like

Eindelijk mijn Seikomatic Blue Yacht weer helemaal compleet. Hij miste de minutetrack, die was door ouderdom en vocht van de bezel gegaan. Maar gelukkig kon ik een andere vinden, moest er wel een heel horloge voor kopen, dat nog eigenlijk te mooi was om er een sloper van te maken. Maar omdat de bezel op zich nog goed was, heb ik die dan maar in de donor gezet. Ziet er nog best redelijk uit. Dus maar weer op zoek naar een nieuwe donor om daar de bezel weer van te gebruiken… Overigens de J13044 maar meteen een beurtje gegeven, loopt nu weer lekker…

De Blue Yacht is van 1961 en daarmee een hele vroege Seikomatic, en de Seikomatic J13044 is van 1962 (nog steeds erg vroeg voor een Seikomatic…

29 likes

:ok_hand:erg fraaie schittering van de indices reeds op deze vroege Seikomatics zichtbaarheid!(foto2)

Niet voor niets SD-wijzerplaten, dus witgoud… Die Japanners wisten wel, hoe ze een horloge moesten maken. Morgen nog eens een foto maken, met wat meer licht. Vooral de Blue Yacht is prachtig in de zon.

2 likes

:+1:laat maar komen die foto’s!

1 like

Goedemorgen :sun_with_face:
Juli 1977 Seiko 7546-6070

26 likes

Seiko 6105 vandaag

28 likes

Ha, dat verschijnsel ken ik. Zelfs met hele goedkope horloges.
Deze heb ik ook voor de balans gekocht.
Cupillard 233, dat is toch heel anders dan FE 233!
En dan komt het pakketje helemaal uit het buitenland, geef je een kleine draai aan de kroon en hij stopt niet meer met lopen!
Geinig en heel oud ding. De roodbruine wijzerplaat lijkt op een jaren 70 model. Maar alles is véél ouder!
Jaren 40?

26 likes

Vandaag de Sphaera Epoch Sport Monochrome op een Joseph Bonnie Tropical… Sphaera is een nieuwe (micro)brand uit Oostenrijk. Gasten die ik heb leren kennen via instagram enkele jaren terug en die vorig jaar een brand zijn begonnen . Ik heb ze ontmoet in Geneve dit jaar.

Kleine startups zoals dit zullen zeker wat wind van voren krijgen wegens de prijszetting maar ik vind dat lastig om te doen… ze zijn met 3 , kleine scale en ze proberen zoveel mogelijk lokaal te doen. Dit helpt natuurlijk niet om kosten te drukken en er dan zelf ook niets aan over te houden.

anyway, ik zie veel microbrands passeren, krijg veel de vraag om een fimpje te maken maar meestal interesseren ze mij niet genoeg om dat te doen, deze wel

Voor wie meer wil weten = > https://youtu.be/MgVo8crZ9oA

15 likes

Maak wat moois van jullie weekend, ik doe dat met mijn
Omega

23 likes

Goedemorgen en een fijn weekend allen …

Vanavond eten met vriend in de Ballentent in Rotterdam dan blijft deze lekker om…
De Gehaktbal Proof Watch van Junghans… :rofl:

27 likes

Dubbel genieten :hugs:

Aan de pols :blush:

23 likes