Met een prachtig zelfgemaakt leren bandje, jouw bandjes zijn echt heel mooi Lex.
Die vellen leer die je gebruikt waar kan ik die kopen? Ik wil het ook gaan leren.
Lijkt me een fantastische bezigheid.
Een prachtig horloge! waarom in een kistje laten liggen? Zo’n waardevol stuk, ik hoop het nog meerdere keren te zien, ook bij daglicht, lijkt me heel mooi.
Een rara of niet!? Mooie Tudor, ooit geprobeerd een vergelijkbare te bemachtigen. Ging boven mijn budget weg.
Bekend gevoel - maar bij mij is 't de schuld van ene Frankenstein
Daar zijn diverse adresjes voor. Ik heb een aantal keer overgebleven sample/stalen boekjes met diverse kleuren meubelleer + overgebleven restjes gekregen bij mijn lokale meubelstoffeerder en er zat tot voor kort in Den Haag een goede leerhandel ‘De Leerlooier’ maar die is er op dat adres inmiddels niet meer. Ze hebben nog wel een website.
Maar op internet is er nog wel veel meer te vinden. Op de zgn. ‘Stoffenbeurs’, een grote markt met meubel, kleding en andere soorten stoffen / textiel en fournituren staat bijna altijd wel een kraam met mooie (rest) stukken leer, waar ik geschikt materiaal vindt.
https://www.stoffenbeurs.nl/stoffenmarkten
Maar met alleen lapjes leer ben je er niet. Je zult ook het nodige geschikte gereedschap moeten aanschaffen. Er is veel betaalbaar spul op dat gebied te vinden bij Aliexpress. Om mee te beginnen zijn er complete setjes met ‘leather tools’ te koop zoals deze:
En verder, voor de techniek: veel joetjoep filmpjes kijken!
Fantastisch Lex, heel erg bedankt voor je beantwoording, dit waardeer ik zeer, ik kan nu een beetje gaan zoeken, ook voor gereedschap.
Heb je een tip welk kanaal is nu echt goed, welke zou je me aanraden te kijken?
Goedemorgen HF vrienden, deze morgen start ik met de Titanic President
Hier is de President samen met zijn charmante vrouw Marin.
Gisteravond heeft ie een beurtje gehad dus nu mag hij weer om de pols!
@basvg, wel even je wijzers opnieuw uitlijnen
Vandaag deze Arsenal om, pas terug van service , moet nog wel een nieuw bandje om maar kreeg niets lekker passend want een lug is iets verbogen vermoed ik.
En hopen dat @yvesd dit niet ziet ( hij is getagd dus zal wel )
Ja, dat zag ik ook,zal het zo doen…