Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Ook mooi, maar die is toch wel een jaar of 40-50 ouder :grin:

1 like

30 likes

Ook een leukerd. Stuk ouder lijkt mij. Jaren 30?

3 likes

Denk ik wel, durf haar niet verder open te maken dan …

17 likes

Mijn NA

29 likes

Serienummer van de kast geeft al een aardige indicatie, 753655, dat is omstreeks 1937.
Kaliber 12.6

2 likes

Mooi werk Lex!

1 like

Vandaag de groene Olma Sport weer eens.

26 likes

Wat is dat nou voor bijzondere constructie. :open_mouth: extra dustproof? Anti magnetisch? Zit er ergens een patent?

1 like

Zie ik veel bij damestissotjes uit die tijd, inderdaad extra stofbescherming. Hier een plaatje uit een catalogus uit 1934:

11 likes

Vandaag deze Kelton opgeknapt, het komt uit een lot van zes, en speciaal voor dit horloge geboden.
Er zit een penanker blokje in dat goed werkt. Uit welk jaar het komt is mij onbekend.

25 likes

Hij is uit 1978. Dat staat op de wijzerplaat. Er zit een kaliber M105 in.
Staat rechts van de 6.

Het model is 27670

5 likes

Ik had het nog niet gezien, bedankt Scudo.
Het was met toch vuil joh, ik heb het blok er niet uitgehaald, zie niet hoe dat moet.
Ik heb het schoongemaakt en het glaasje gepolijst en was er al mee klaar.
Een rubberen bandje eraan gedaan en wat foto’s gemaakt.

5 likes

Zoals @Scudo al aangaf kan je dat gewoon op de wijzerplaat zien, net als bij een Timex.
Kelton is eigenlijk een Franse Timex:

Kelton is the result of the meeting between the American giant TIMEX and Stéphane Boullier. In the 1950s, Stéphane Boullier directed VIXA, a prestigious watch brand that equips pilots of the French Air Force.
Leveraging one of its commercial operations in the United States, Stéphane Boullier meets with TIMEX’s managers and proposes that they develop in Europe a market similar to that of the American continent, which already sets itself apart from its competitors by affordable prices.
TIMEX accepts the express condition that this adventure is born in the form of a real and new French brand. And it is by evoking the name of the hotel «the Elton» in which he descended that Boullier finds the name of his future brand. This is 1955, Kelton was born.
(Kelton story - Kelton)

4 likes

Bedankt Bert, leuk om weer wat kennis op te doen en de historie over dit merk te lezen.

3 likes

25 likes

Net uit Japan aangekomen deze NA: Seiko Marvel uut 1958

25 likes

Om glaasjes te polijsten gebruikte ik altijd de schuurblokjes van Ali, maar ik gebruik de laatste tijd schuurpapier, eerst 1000,dan 2000 en 3000, even over de polijstborstels en het ziet er weer uit als nieuw.

Gisteren deze beauty uit 1991 vergeten te posten. Dus bij deze…:sweat_smile:

En op dit moment van hetzelfde merk deze Diametic aan de pols uit 1974.

Fijne nacht gewenst. :four_leaf_clover::slightly_smiling_face:

29 likes

Tof model :ok_hand:

Thanks, zit hier nog wel een paar uurtjes :wink:

1 like