prachtig
Mooi hoor!!
eigenwijze tissot! Mooi.
Late avond wissel:
Ook een Lanco, maar dan iets moderner, van ca. 1975. Nog steeds bijna 50 jaar geleden, dus ruim vintage.
Oók deze Lanco heeft een heel eigenwijs uurwerkje, namelijk het Tissot 2250 ‘Autolub’ ‘Astrolon’ kaliber, dat voor een groot deel uit kunststof vervaardigd is. Het bandje is uit eigen keuken.

Voor meer info over dat Astrolon uurwerk, lees het draadje waar ik een paar jaar geleden als eens dit bijzondere kaliber heb getoond. (sla eventueel het begin over de ouwe rus maar over) :
Ook een avond wissel gehad. Nadat ik de Poljot alarm/wekker uit de verzamelkoffer had gehaakt voor het “show je horloge met twee kronen” dacht ik, toch wel een mooie dus mocht de Poljot vanavond om de pols.
Vandaag komt @Jeroen1986 de van zijn opa geërfde Breil weer ophalen. Het geïntegreerde leren bandje was losgekomen van de bevestiging. Maar de stukken waren nog heel en het kon gelukkig nog gerepareerd worden. Zo’n bandje vind je nergens meer en een nieuwe op maat maken wordt knap ingewikkeld. Maar het origineel zit er weer stevig op!.
Het inspireerde mij om dan vandaag het horloge van mijn eigen opa weer eens te dragen.
Een Lemania met een manufactuur Lemania 3000 kaliber. uit ca. 1947. Dat jaartal weet ik in dit geval zeker, omdat toen mijn vader het voor zijn vader in Engeland heeft gekocht.