Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

@Janes

image

Wel een mooi ding!

DIt is al heel lang een discussiepunt. Persoonlijk vind ik 25 jaar wel de grens en zie ik nog liever 35 à 40 jaar als een echte vintage. Maar ook @Janes heeft wel een beetje gelijk… De (bijna) letterlijke vertaling van ‘vintage’ wat een verbasterde schrijfwijze is van ‘vingt age’ is ‘leeftijd [van] twintig [jaar]’

Maar ik kan me goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld zelf zeg eens 25 jaar bent dat een horloge van je vader van 20 jaar oud best wel vintage aanvoelt.

Alles is relatief.

7 likes

Misschien iets voor Vouwfietser (dacht dat hij het erg druk had), anders even op de bekende kaart van Chloro kijken. Succes :crossed_fingers:

1 like

Nee hoor, die grens is al lang geleden bepaald en meer dan eens uitvoerig besproken. Op die forum maar ook elders.

25 jaar is eigenlijk best kort maar dat komt omdat de geschiedenis van het horloge ook relatief recent is. In de antiek wereld begint de klok pas te tikken bij 100 jaar :wink:

1 like

Aan de Lexaf pols vandaag deze mooie oude Atlantic. Met het onverwoestbare Wehrmachtswerk AS 1130 uurwerkje uit ca. 1955 / 1960 best al zo’n bijna 70 jaar oud en dan is ie echt wel vintage!
Alive and ticking and still going strong!

28 likes

Die is inderdaad minder makkelijk. Maar in mijn geval ook nog eens afgebroken schroeven en wat roest. Ik heb inmiddels, na een lange tijd, een betaalbare donor kunnen bemachtigen. Ik hoop ooit deze beauty weer lopend te krijgen.

20 likes

Deze EL-330 heb ik al een keer, en heb ik eigenlijk alleen maar gekocht voor de bracelet. Maar ja, het zou ook cool zijn, als ik deze weer aan de praat zou krijgen… Het zou een gok zijn van twee tientjes…

18 likes

Dankjewel domega, het komt uit Zweden gereisd en zit nu in de verzamelbox. Verder geen geschiedenis bekend, ik kan weleens gaan kijken of ik iets kan vinden over dit merk.

Wow! Ingewikkeld! Succes daarmee!

5 likes

image

Mikrolisk zegt er dit van:

8 likes

Ik heb even gekeken in mijn mailbox, ik heb het gekocht in februari voor 17 euro samen met Ardath ook 17 euro, ik kan niet zien wat de geschiedenis is want Tradera verwijdert de historie na vijf maanden, ik zie nu wie het verkocht heeft en wat ik ervoor betaald heb,

2 likes

Vandaag toch weer deze EL-370

25 likes

Goedemorgen,

Een Witt automatic met doorleefde wijzerplaat:

:ukraine:

23 likes

Nog eens de Alpineum vandaag.

27 likes

AS 1930
Wekker-horloge

26 likes

Wow! Dat is een bijzondere :ok_hand:

1 like

32 likes

Prachtig horloge. Wat is de diameter van de kast?

1 like

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

32 likes

Goede morgen :smiley:

:coffee:

32 likes

Morning

26 likes