Prima start, niet echt een dertien in een dozijn Seiko
Leuk Elka! Ik heb er ook een stuk of vier!
Het bouwjaar van dit horloge staat gewoon op de voorkant. 64 is niet alleen het aantal jewels, maar ook het jaar van de Olympische Spelen in Tokyo (in 1964), wat dan weer de naam van dit horloge verklaart: Orient Grand Prix Olympia Auto
Vannacht had ik deze Seiko even om. Een nieuwe aanwinst, deze rode advan. Ik had hem nog niet op tijd gezet. Dit is een 6106 caliber, de datum wordt met de hand verzet door de kroon in te drukken en de dag wordt verzet door de kroon nog wat dieper in te drukken.
Volgens mij is het glas van echt glas en de facet zit aan de buitenkant. Het horloge loopt wel maar de dagschijf wordt niet verzet 's nachts; dat moet ik proberen te repareren.
Het bandje draagt de merknaam Pulsar dus Ik zoek nog een passend bandje. Een leuk nieuw project om dit horloge mooi op te knappen en dan lijkt het me heel bijzonder om het te dragen.
Wat een schitterende Pontiac! En buitengewoon mooi, professioneel belicht en gefotografeerd😍
Het glas is inderdaad hardlex en ook facetglas. Het zal moeilijk worden om daar een origineel glaasje voor te vinden, maar daar zijn oplossingen voor.
En met het bandje, Pulsar is een sub-merk van Seiko.
Zou het mogelijk zijn het opnieuw te (laten) slijpen? Het glas voelt tamelijk dik.
Onmogelijk is het niet, maar wel lastig. Je beste optie is een willekeurig facetglaasje in de juiste maat en vorm te vinden, en de vastgelijmde ringen te wisselen. Of een gewoon vlak glas monteren van Sternkreutz.
Prachtige combinatie!