Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Vandaag een jaren 80 Raketa,

En de stress van, wat draag ik morgen :grin:

25 likes

Goedemorgen op deze grijze dag…

35 likes

27 likes

Hier wordt gepontiact vandaag

34 likes

29 likes

De Art Deco toer op vandaag :grin:

31 likes

32 likes

Goedemorgen,

Deze Kronotron uit Hong Kong vandaag met een mooie aparte wijzerplaat:

Prettig weekend.

:ukraine:

31 likes

25 likes

Ik heb vandaag Jenny weer om de pols.

Echter…
Toen ik vanochtend het horloge pakte zag ik dat het tien minuten voor liep waar het eerst netje rond de wee seconden per dag voor of achter liep. Na de watch accuracy meter app gebruikt te hebben bleek het uurwerk enigzins op hol met +157 seconden per dag…

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

16 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

25 likes

Wijzerplaat is gaaf inderdaad, net als de naam chronotron

1 like

Gemagnetiseerd?

1 like

Magnetisme

1 like

Dat zou heel goed kunnen. Ik kwam laatst een keer thuis vanuit kantoor Utrecht. In de morgen nog niets aan de hand, maar in de middag vanuit het niets liep mijn horloge op twee uur tijd 10/15 minuten voor. Tijd correct gezet en bij thuiskomst exact hetzelfde. Direct op de timegrapher en liep als een dolle. Ik heb hem toen gedemagnetiseerd en het probleem was verholpen. Ik denk dat ik ergens in de pauze (als we buiten een blokje om lopen) toch ergens ben geweest waar het horloge last van heeft gehad. Zeg het maar.

4 likes

Dank voor de antwoorden. Even ome Ali een bezoekje brengen.

2 likes

34 likes

28 likes

Schuurvondst,

29 likes

Ik had een aantal dezelfde blauwe new old stock Ruhla’s. Ooit gekocht als niet lopend in een lot en dat kwam door ingedikte olie, dus een schoonmaakbeurt was nodig en toen liepen ze weer goed.
Nu zag ik afgelopen week een new old stock rode wijzerplaat te koop waarvan ik het vermoeden had dat die wel in zo’n ufo model zou passen.
Vanmorgen werd ie thuis bezorgd en hij blijkt inderdaad te passen, dus heb ik hem even gewisseld.
De rode zit nu om de pols. Hij is in werkelijkheid veel donkerder rood dan hier op de foto. Meer Maroon rood.

32 likes