Crosspost van het mainstream draadje natuurlijk
Het bandje past niet zo goed, maar zo kan ik vandaag wel genieten van deze Molnija 3602 uit het eerste kwartaal van 1951.
Goedemiddag, zojuist dit verwachte radium bommetje uitgepakt.
Longeau (Enicar) - Wijzerplaat 1940’s
Zoals op de foto is te zien valt de straling erg mee, het stijgt tot 1.80 en zakt vervolgens naar 1.20 om daarna weer naar 1.80 te stijgen.
Dus het is wat mij betreft geen radium bommetje.
Prachtig horloge! Zit waarschijnlijk een 561 in.
Dank je wel het is een 168.005 met Omega cal. 564
Wat is dat nou weer??
Nou toch wel flink, 1,8. …
Dan heb ik me vergist in het uurwerk. De 564 heeft een datumsnelinstelling en de 561 niet.
De 564 is prettiger.
Vandaag mijn Atlantic Världsmästarur oftewel Worldmaster om.
Het rood vergulde AS 1188 uurwerk van deze rikketik aanwinst heb ik geserviced en loopt prachtig.
De opwindstift en kroon waren er niet bij maar ik heb in mijn spullen nog een stift en passende kroon gevonden.
Ik ben er nog niet over uit wat ik met de wijzers ga doen, dus voorlopig laat ik het even zo.
Molnija zakhorloge
Ik heb er weleens een gehad die ging naar 67 haha, dat is een radiumbom, daar mee vergelijken is 1.80 niet veel, dikwijls gaan ze naar 4 tot 6 dan is het te overwegen om de wijzers of de cijfers radium vrij te maken, in dit geval hoeft het voor mij niet.
Bijzonder mooie Atlantic, nu even de wijzers lummen of als je de maat weet heb ik misschien hele mooie voor je prachtige Atlantic.
Ik heb gisteren toevallig twee doosjes met wijzers binnengekregen.
Het is deze kleur, op de Svalan staat het heel mooi, maar dat zijn niet de wijzers uit mijn partij maar wel dezelfde kleur.
Type wijzers in de doosjes komen aardig overeen.