Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Hier ook een vers van de operatietafel. Een Sekonda met Poljot 2409 uurwerk. Deze had ook weer wat voeten in de aarde. Deels lag het aan mijzelf en deels het uurwerk. Een kapot seconderad (heb ik een vervangende voor besteld) en een passend horlogeglas moeten zoeken. De maten waren goed, maar de vorm/hoogte niet. Secondewijzer liep in het midden tegen het glas. Het laatste glaasje was bingo :sunglasses:

21 likes

WoW! die is mooooi!

14 likes

Dank! Doxa is nu beter bekend om de duikers natuurlijk maar in de jaren '50 maakten ze ook ijzersterke dresswatches. Moet zeggen dat hij wel de luidste tikker van mijn collectie is!

1 like

Weet je ook welk uurwerkje dit heeft? Ik heb hier ook enkele Doxa’s liggen, die allemaal cal. 103 hebben.

1 like

Ik heb er ook enkele in de verzameling, ik er binnenkort weer een omdoen.
Maar jouw Doxa is echt schitterend!

1 like

Volgens de verkoper inderdaad een 103, blijkbaar gebaseerd op de ETA 2391. Ik heb hem zelf nog nooit opengemaakt dus we moeten het maar geloven

Ik zie de foto’s graag verschijnen als het zo ver is!

1 like

Het eerste wat ik doe als er een horloge binnenkomt is open maken, ben altijd nieuwsgierig wat er in zit.

1 like

Ik ga binnenkort eens kijken of ik hem open kan krijgen!

1 like

Het draait hier op het forum toch voor 75% om foto’s van horloges, dus ik laat mijn Doxa alvast aan je zien in dit topic.

20 likes

Wat een mooie! Goed formaat ook, is het 36 mm?

1 like

24 likes

25 likes

Dank je Math, ja dat heb je goed gezien, het is een Doxa met 36 mm kast, Doxa Jumbo stond bij de beschrijving.

En zo ziet ie er van binnen uit.

14 likes

30 likes

Dat is ook een mooie Jeroen, 38mm den ik.

1 like

Ik denk kleiner eerlijk gezegd, zal zo even meten.

1 like

Mooi hoor! Ziet er vanbinnen ook nog goed uit!

1 like

Het verborgene moet ook blinken, heb ik vroeger wel eens gehoord van mijn moeder, haha

1 like

Dit is de tweede Doxa, Math.
Het is van 1952 en ook 36 mm

19 likes