Morning!
Veel te lang geleden dat deze nog eens om mocht. Met zijn 80+ jaar oud is dat een dikke no-go bij elk vermoeden van regen of fysieke inspanning. Maar zo mooi. Tavannes, Landeron 39, 18k, 1940s.
Cool ding
Het lelijkste moment van de dag om een wristshot te maken…
Belediging van deze prachtige Indus plaat.
Hele mooi horloges maakten ze bij Zentra.
Enige tijd geleden kreeg ik deze Zentra van vriend @basvg met de opmerking: “kan jij hier nog iets mee?”
Een heel jammer ding. Het wàs een mooi horloge en het kastje en het nog lopende uurwerkje (een Bifora 934-SC) waren ook wel in een redelijk vervallen staat… maar die wijzerplaat!
Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een horloge zó te mishandelen!
Hier is echt niks meer mee te beginnen. Ik ga 'm niet dragen, maar bewaar 'm voor de curiositeit.
Vandaag daarom een ander oudje aan de pols, ook mede met dank aan Bas.
GILIA. Een voor mij volstrekt onbekend merk, absoluut niks over terug te vinden. Google blijft mij IJzerenheinig verwijzen naar ‘Guilia’ horloges. Schijnt iets met Alfa Romeo te maken te hebben.
Ik vermoed dat mijn Gilia van Duits (Pfortzheim) fabrikaat is, omdat er géén Swiss made op de dial staat, maar de Pfortzheimer horloge fabrikanten betrokken wel vaker ebauche uurwerken uit Zwitserland. Zo ook deze, een A. Schild AS 1726 uit 1965.
Ik heb originele doos er ook nog bij, vind ze prachtig
Ach joh Lex, ff een beetje tipp-ex op de plaat…
Neen, gewoon zo wonderlijke “scratch remover” gebruiken van bij de TV-winkel
Goedemiddag allemaal vanochtend omgedaan…
Fijne middag en avond gewenst…
Blij dat al mijn vintage horloges het weer fantastich doen…
Dat maakt me dan wel weer superblij…