Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIII

Ik draai m’n horloges meestal naar 10 over 10 voor de foto…

3 likes

Vanavond dit ontzettend leuk horloge, en eentje, die je niet vaak zult zien. Een Seiko Harmony uit 1962. Daar is ook wel een reden voor, omdat de Harmony eigenlijk dames / kinderen als doelgroep had. Maar daar zitten toch echt wel horloges tussen, die qua grootte gelijk waren aan die van heren. En daar is dit ook een voorbeeld van, deze is 34mm. Dus laten we het maar op unisex houden, zoals dat tegenwoordig heet. Alleen destijds hadden ze er nog nooit van gehoord :grin:
Als uurwerkje heeft dit horloge een Seikosha 205, een leuk en simpel uurwerkje, dat herinnert aan de 66xx-serie van de Seiko Sportsman. De wijzerplaat is in een leuk motief van grijs, zilver en blauw gemaakt, dat ook nog met het licht speelt. Ik heb het een beurtje gegeven, zodat ik er nog een hele tijd van kan genieten.

36 likes

Goedenavond! Vandaag deze dame:

43 likes

Brrr, nee. @Lexaf ik zou voor deze benadering gaan:

Of een leuke :hibiscus: erover schilderen.

3 likes

Was natuurlijk geen serieuze suggestie :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

35 likes

Iwc ref. R818a , heerlijke gebolde sunburst zilveren wijzerplaat onder het doned acrylglas, opgelegde indices, smetteloze wijzers met zwarte inlays en binnenin het heerlijke cal. 8541b Pellaton automaatuurwerk.

Ik blijf verbaasd hoe lang zo’n horloge mooi blijft!

36 likes

Ah, Posen! :smile:
Heerlijk horloge!

17 likes

Vandaag deze Citizen 3510 Promaster (100m) schoonheid
1985

30 likes

Leuk idee Jenneke.
Ik had wel al eens van deze kunst gehoord en zelf eens wat geexperimenteerd met een klein porceleinen doosje, waarvan de deksel gebroken was.

Het is geen spectaculair resultaat geworden van wat die hoogstaande Japanse kunstvorm vermag, maar het resultaat gaf wel aan wat de bedoeling zou kunnen zijn.
Voila:

10 likes

Idd Patrick :ok_hand:

En schoon is ze :star_struck:

Zegt hij nu @Jenneke het er niet mee eens is :smirk:

4 likes

Goedeavond, ik ben druk bezig geweest met de schutting van de buurvrouw, dus had niet eerder de tijd
om een foto te plaatsen, maar hier dan toch nog een leuke vintage, een Asu ergens uit de 50s

25 likes

Dziękuję! :wink:

1 like

Top die kastvorm wow :muscle:

1 like

:ok_hand:

1 like

Vandaag een heel mooi no nonsens horloge, de Seiko Lemon Face, gewoon alleen maar tijd.

34 likes

Helemaal Frans: FEF 190, en opdruk van een Franse Juwelier.

27 likes

De Stopp-Meister :raised_hand:

27 likes

Pareltje!

1 like

Fijne dag iedereen!

28 likes