Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Die Art Deco stijl :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Goedeavond, met Royal.

Vanavond aangekomen en komt uit een lot van zeven.
Op het eerste gezicht viel mij het lot erg tegen, maar later nog eens goed bekeken en ik werd toch nieuwsgierig hoe dit horloge er uit zou zien als ik het glas een beetje opknap, en dat viel erg mee, de vorige eigenaar heeft de plaat flink aangepakt, maar heeft gelukkig de merknaam niet aangetast.
En tot verrassing zit er een 1130 uurwerk in, een groot uurwerk met hele goede uitslagen op de timegrapher.
Ik heb 38 euro betaald voor het lot van zeven, vijf mechanisch en twee kwarts horloges.

Hier is dan de Royal met weer een helder glas, de randen van het glas zijn nog niet gepolijst en aan de kast heb ik nog niets aan gedaan.

12 likes

Met enige craquelé in het glaasje, maar zie zo’n vormglas maar eens (Betaalbaar, het horloge kostte 8 euro) te vinden!

24 likes

De Seiko uit 1964

30 likes

35 likes

:point_up_2:

14 likes

30 likes

Op de eerste de eerste pointerdate uit de 40s

31 likes

24 likes

Goedemorgen,

Prettig weekend.

:ukraine:

25 likes

27 likes

Jaren 50 Jaeger/Universal Geneve.

35 likes

23 likes

Wauw,:heart_eyes:

1 like

:sun_with_face:

27 likes

28 likes

Top stuk :ok_hand:

1 like

Bedankt allemaal :slight_smile:
Volgens deze meneer is ie nog bijzonderder dan ik dacht trouwens.

Of course there’s an exception to every rule… The UG-powered ref. 224105 (sold for example here, here, here, here & here) appears to come with mushroom pushers and a screwdown case back (probably produced in at least three batches of a few dozen examples)… It’s hard to brush all of these aside as Frankenpieces particularly as one of the offerings came with an extract from JLC. So it might indeed be possible that this was an exception to the case-to-movement rule. It is also a uncommonly oversized piece at 38mm, which I can speculate to have something to do with using a different case construction altogether.

5 likes

21 likes

Pontitronic vandaag.

Prettig weekend iedereen!

29 likes