Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

Minutenwijzer is wel duidelijk te kort.

2 likes

Zou mij niet zoveel boeien :sweat_smile:

1 like

Mooi weer Wilko :+1:.

1 like

Eens hoor, deze vind ik ook erg mooi staan. Dat was vermoedelijk de reden dat ik het bij aankoop niet eens in de gaten had. Maar ja, enig perfectionisme is mij niet vreemd, dus blijft er toch iets knagen. Een paar weken geleden vond ik overigens wel een set leaf hands, maar die bleken helaas te kort (voor de 35mm modellen).

Wat heerlijk dat je er zo in kunt staan :ok_hand:.

10 likes

Ik ben geenszins een expert op dit gebied maar zou het niet zo kunnen zijn dat er verschillende maar gelijkende wijzers zijn gebruikt in die tijd? Er werd toen heel anders tegen horloges aangekeken, meer functioneel een minder esthetisch dus een graai uit een ander bakje zou mij niet verbazen.

1 like

Bedoel je dat deze kortere wijzers juist zouden kunnen zijn? Ik kan dat natuurlijk niet uitsluiten, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Er zijn veel voorbeelden van dergelijke jumbo 30t2’s met langere wijzers.

1 like

Blijf dit toch echt een snoepje vinden!

Maar nu, gewoon omdat het kan😊 gewisseld naar deze fijne blauwe:

De eerste van '71, de tweede '76. Die jaren-70 Seiko’s zijn zo fijn kleurrijk, en de kleuren blijven zo goed bewaard ook🤩

19 likes

Het zou me niet verbazen. Nogmaals ik ben geen (Omega) expert maar ik zie meer vintage voorbeelden waarvan de wijzers vrij kort zijn.

De notie dat de wijzers altijd de markeringen (moeten) aantikken die deel ik daarom niet.

17 likes

NA uit 1991:

Zie ook:

21 likes

28 likes

29 likes

Seiko Selection 110th Anniversary Limited SBPX149

22 likes

Ik vind de technische kant van horloges belangrijker dan het uiterlijk. :grimacing:

Overigens als je de wijzers gaat vervangen door een zilveren set zou ik ook de secondewijzer meenemen… bij dit horloge vind ik de geblauwde gewoon mooier :+1:

2 likes

Op zwier met de Alpineum.

26 likes

Vanzelfsprekend :slightly_smiling_face:.

3 likes

Opa’s jubileum Tissot in de middagwissel:

26 likes

Dank je. Mooi dingetje inderdaad. Helaas voor mij niet draagbaar.

1 like

Dat is jaren 50, toen deden ze dat wel eens, maar jaren 30-40 moeten ze wel de indexen aantikken.
Is bij Tissot in elk geval wel.

5 likes

Ulta dun vandaag

17 likes

Zou prima kunnen, ik heb geen vooroorlogse horloges bij mijn weten. Lastig te bepalen want Leijona hield geen gegevens bij, geen serienummers en er zijn ook geen catalogi beschikbaar. Een advertentie is al heel bijzonder :wink:

2 likes