Ook bij Tissot is het wel lastig om iets met 100% zekerheid te kunnen stellen. Wat je zegt, het ging in die tijd minder gestructureerd, dus sommige afwijkingen kunnen toch origineel zijn.
Niet zo zeer om mijn pols, maar aan de wand. En ik vind hem heel erg cool!
Een Dr. Pepper Double Bubble klok. En wat ook heel erg cool is, is dat de naald van de secondewijzer heel vloeiend rond gaat (Elektisch aangedreven). En geheel geruisloos. De lampen doen het niet, maar dat is niet erg, deze hangt op een slaapkamer. Ik zou er nieuwe lampen in kunnen zetten, maar ik zie er nu het nut niet van in. Bovendien zal het wat lastig zijn om er nieuwe lampen in te zetten, aangezien deze op 110 volt werken (de klok overigens ook), al heb ik daar een omvormer voor gehaald.
Mooi!
Na zo’n prachtige Omega met een fantastisch patina en plaat, gaan we nu enkele stapjes naar beneden naar Arsenal.
Dit horloge is zooo lastig op de foto te krijgen in kunstlicht:
Altijd teveel reflectie of te weinig
Daarom gebruik ik zo’n lamp, die kun je op verschillende standen zetten en ook drie verschillende kleuren licht. Ik heb 'm bij Ali gekocht voor weinig. Ik heb er veel plezier van, het zit met een standaard vast op mijn bureau en naast mijn computer. Het is zeer wendbaar en er zit ook een vergrootglas in.
Ik heb het even opgezocht bij Ali mijn bestellingen
Verlicht Vergrootglas Usb 3 Kleuren Led Vergrootglas
Leuke tip, bedankt!
Graag gedaan Tim, als je em eenmaal hebt dan wil em niet meer kwijt, zo’n fijn ding!
Als je het horloge dicht bij het glas houdt dan heb je weinig weerschijn, alleen een beetje aan de rand, je moet het zelf een beetje uitproberen met sterkte van het licht en de kleur licht en ik zet de stand op de camera op 2x close-up
Goede morgen vintage liefhebbers.
Vandaag gaan we voor deze Commodoor met een Förster 212 uurwerk. Destijds (1969) was dit het platste Duitse uurwerk met een hoogte van slechts 3,5 mm.
Gelukkig heb ik de versie zonder datum, want het datum mechanisme schijnt zeer moeilijk te de- en monteren te zijn met veel veertjes die makkelijk het luchtruim kiezen om nooit meer terug gevonden te worden.
En berucht vanwege de wijzerklemming…
Dat stond er ook bij inderdaad in het verhaal bij Förster 212 | 17jewels.info - The Movement Archive
Die heb ik bij deze ook moeten verbeteren. Daarom gelukkig zonder datum mechanisme.