Revue
33 likes
Nice !
1 like
Deze draag ik al een week of 2 elke dag. Heerlijk om telkens even naar te kijken. Ik geniet dan van de combinatie van de chroomkleurige (?) kast, off-white plaat met goudkleurige opgelegde indices en de wijzers waarvan de mooi lichtgroene lume in deze donkere tijd vaak net een beetje oplicht. Hij blijkt ook champagneproof… Tijdens het openen van een door gasten voor het kerstdiner meegebrachte fles bleek de druk in de fles zo hoog opgelopen dat de kurk er al vanaf vloog toen ik het ijzerdraad aan het losdraaien was. De Atomik kreeg een onbedoelde champagnedouche. Meteen op zijn kant gehouden, met de knoppen naar beneden, afgedept en in diezelfde stand gelegd voor de rest van de avond. Daarna blijven dragen maar goed in de gaten gehouden. Nooit zeker dat er niets is binnengedrongen dat nog ellende gaat veroorzaken, maar voorlopig loopt hij prima en geen tell-tale druppeltjes of condens te zien. De horlogemakers die ik ken hebben allemaal lange wachtlijsten, dus laten controleren is geen optie.
Volgens het achterdeksel moet hij ooit ‘waterresistent’ zijn geweest. Hopelijk hebben de pakkingen het uurwerk toch tegen de champagne beschermd.
28 likes