Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

nice :+1:

2 likes

Originele Bauhaus uit de dertiger jaren

31 likes

Ja ja heb nog niet zijn hele box gehad😄

31 likes

Overgestapt naar Genève

31 likes

30 likes

23 likes

Vandaag kwam er een doos met een aantal ouwe Russen uit de kast.
Horloges die ik al heel lang heb en waarvan de documentatie indertijd nooit of niet goed was gecompleteerd. Dus waren ze nu aan de beurt voor nieuwe foto’s en bijgewerkte data.
Onder andere deze drie aan de pols gehad:

Vanmiddag een Slava handopwinder met het mooie kaliber S2414 met dubbele veerton uit ca. 1980. De wijzerplaat is oranje-rood metallic en wilde zich niet zonder rare reflectie vlekken laten fotograferen.

Daarna een gewafelde Slava ‘dresswatch’ met gezellig gekleurde wijzertjes en net zo’n kaliber 2414 aan boord. Dresswatch, wat een rotwoord eigenlijk. Ik kom het ook nog steeds op buitenlandse sites, die automatisch vertaald worden, tegen met de term ‘jurk kijken’. Duhhh!

Als derde tenslotte, vanavond laat, nog een Poljot tonneau model met een caliber 2609.H als motertje. Geboren ergens in de jaren 70 van de vorige eeuw en voor zijn leeftijd nog in opmerkelijk mooie staat.

Alle drie jaren geleden aangeschaft via Marktplaats en eBay. Toen kon je nog zonder je te schamen Russische horloges kopen. Vaak nog in fraaie staat en ook nog voor een lief prijsje. Dat overkomt me heden ten dage steeds minder, de prijzen, ook voor dit soort oudjes rijzen inmiddels de pan uit.
Veel plezier mee gehad vandaag, want ik had ze alle drie al in geen tijden meer gedragen. Het gaf me een beetje een ‘nieuwe aanwinst’ gevoel.

De inventarisatie is nog lang niet klaar, er komen nog veel meer lang niet bekeken en gedragen horloges uit de dozen in de kast en dus ook, al is het maar even, na lange tijd eer eens aan de pols. Sommigen, als de foto’s er een beetje aardig uitzien, komen dan ook in dit topic.
Maar voor vanavond (middernacht geweest alweer), basta, mooie geweest, ik ga zo slapen. Welterusten allemaal en tot een volgende keer.

afbeelding

28 likes

Even een snelle greep uit de horlogedoos: Een King Seiko Chronometer…

28 likes

Een Citizen 800m professionele duiker uit 1993.

20 likes

27 likes

Vreemd eigenlijk - wel een Alpha, Delta, Eta, Omikron en Omega, maar in al die jaren nooit een Zèta gekocht :innocent:

30 likes

Goedemorgen :sunny:

Erfstuk van mijn schoonvader.

30 likes

Ik was op weg naar kantoor Utrecht. Helaas had iemand bepaalde gedachten om ergens tussen de stations op te kunnen stappen… en kunnen we onverrichter zaken rechtsomkeert weer naar het Zwolse met de Paketa aan de pols.

24 likes

Goedemorgen.

36 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

25 likes

35 likes

28 likes

Goede morgen :smiley:

Fijne dag verder :sunglasses:

29 likes

Een Raketa cheburashka vandaag.

33 likes

Kadootje van Dennis! (@Cav )

Blauwe wijzerplaat, stalen kast, leuk merk… Heel blij mee!!

31 likes