Mooie klassieke bulls eye! Zeldzaam merk.
Groeten van een Military style familie lid:
Zelf vandaag deze:
Nu nog een Omega! ![]()
Mooie klassieke bulls eye! Zeldzaam merk.
Zelf vandaag deze:
Nu nog een Omega! ![]()
Nog een - of nog een ![]()
Ooit misschien eens één keer eentje, ben een arme verzamelaar…

De enige Omega die ik ooit een korte tijd in mijn bezit had, is (terug) naar mijn schoonzoon. Logisch, want het ding was van zijn grootvader.
Lijkt op mijn Leijona Seacup.
Ook met zo’n wonderlijke Epsa sluiting met 4 verende nokjes aan de achterkant?
Een ramp om open te maken. Je bet er twee kleine schroevendraaiers en dus vier handen voor nodig om die twee nokjes aan elke kant tegelijk open te maken en tegelijk het kastje vast te houden en de caseback omhoog te wippen.
Van wrak tot beauty:
Prachtig ![]()
He leuk Lex, nog een Leeuwtje erbij en een dikke jaren 70 exemplaar zo te zien. Deze kom je niet zo vaak tegen.
Ik ga iets verder terug in de tijd
De Seacup. Ja, deze zijn behoorlijk zeldzaam. Ik ben er ooit nog wel eens een op Internet tegengekomen, daarna nooit meer. Ik heb hem wel al een tijdje, hoor. Deze kwam rechtstreeks uit Finland van een verkoper die destijds meerdere Leijona’s voor me had. Helaas is die man niet meer actief op Etsy. Ik heb de Seacup vandaag nog maar weer eens gepost omdat ie zo leek op de vierkante Radiant van @Cav. Maar die heeft niet zo’n gecompliceerde caseback als de Seacup. Dat is een mooi voorbeeld van “waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan…”.
Er hoorde waarschijnlijk ooit een metalen bracelet op, maar die zat er natuurlijk niet meer bij, dus ik heb er toen maar zelf een tuigleren bandje voor bedacht.