Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

29 likes

30 likes

M’n pimp watch vandaag :sunglasses:

27 likes

Heel ingetogen horloge hoor :innocent:

2 likes

Precies, vooral als je je pols omdraait :face_with_peeking_eye::sweat_smile:

17 likes

Gisteravond van de werkbank gekomen, mijn eerste Gruen,
“herenmodel” Marcus:

29 likes

Mooi hoor :+1:

1 like

Vive la France!

25 likes

:smile:

Wissel en naar Unseen beurs

26 likes

Vandaag, gisteren en eergisteren de Constanta.

WIE O WIE kan mij meer vertellen over dit aparte handwindertje een Duitse horlogemerk Constanta.
Of heeft een van onze leden mischien een in de la liggen ?

Constanta, was/is een horlogemerk van August Hohl (AHO) uit Pforzheim en mijn zoldervondst heeft naar alle waarschijnlijkheid het inhouse caliber AHO 1057.

De opmaak van de wijzerplaat is te omschrijven als karakteristiek en tegelijk een rariteit, de bulls-eye wijzerplaat met een new-age dierenriem/zodiac.
Bij daglicht zie je hoe mooi de wijzerplaat en horlogekast bewaard zijn gebleven.

Het uurwerkje loopt vijf minuten voor per 24/hr. da’s altijd beter dan stil staan…en het tikt niet als een HEMA-wekker maar bijna onhoorbaar beschaafd.

–tekst van het Uhrforum–

CONSTANTA ist ein echte Rarität, ein Stück Deutscher Industriegeschichte, heute nur noch sehr wenige solcher exemplare übriggeblieben und
eines der seltenen Handaufzugswerke von August Hohl aus Pforzheim, einer Firma, die Uhren unter dem Namen CONSTANTA auf den Markt brachte und heute nur noch sehr wenige solcher Exemplare übriggeblieben.

Vanmiddag tussen de hagelbuien door snel een shoot. Brrr…best fris buiten.

24 likes

Zoekfunctie hier geeft wel wat hits

1 like

Goedemiddag liefhebbers,
Nu een Omikron om de pols.

Vanmiddag verdergegaan met de Omikron. De bezel is goed opgeknapt. De kast is gemaakt van het materiaal Zamac. Het pakt geen koper en geen nikkel, dus de kast kan wel opgevuld worden met tinsoldeer en daarna de kast verkoperen en vernikkelen en verchromen, maar ik laat het hier even bij, misschien in de toekomst.

22 likes

En na maanden onderhoud bij Omega kan ik deze knots weer dragen! :partying_face:

34 likes

22 likes

Gruen low budget met slechts 7 jewels (25 dollar in de jaren 30) dametje:

31 likes

Een picture is altijd welkom :person_shrugging:
Dit dus

5 likes

$135 in today’s money :moneybag:

1 like

Avondwissel:

25 likes

29 likes