Die band kleurt daar prachtig bij ![]()
Dankjewel ![]()
Die ziet er smakelijk uit ![]()
Goedemiddag HF’ers,
Vandaag deze Bore Sport om de pols.
Mooi klassiek model met die tweekleurige wijzerplaat en kleine seconde op 6. De wijzers en cijfers hebben inmiddels een mooie, geleefde uitstraling gekregen, wat het geheel juist wat extra charme geeft.
Waarschijnlijk uit de jaren ’50, met een AS 1204 uurwerk.
Deze Crusader werd in de jaren 30 gezien als baanbrekend en marktverstorend.
In plaats van het uurwerk te servicen, konden juweliers het binnen enkele minuten vervangen, waardoor de klant niet hoefde te wachten.
Omdat dit echter ook betekende dat juweliers aparte uurwerken voor verschillende modellen op voorraad moesten hebben, hield dit idee het niet langer dan een paar jaar vol.
Dit exemplaar heeft nog steeds het garantiezegel, wat betekent dat het al bijna 100 jaar niet is geserviced ![]()
Het loopt nog steeds, maar hou zou de tijd wat beter vast mogen houden ![]()
Mooie kast ![]()
Proficiat, mooie lichtgewicht ![]()
Beetje zon en schaduw om de krasjes op het glas te camoufleren ![]()
Doen we allemaal. ![]()
Coooool!
Goedemiddag HF’ers,
Een wissel naar deze Brixon De Luxe, waarschijnlijk uit de jaren ’50.
Wat dit horloge voor mij bijzonder maakt, is de wijzerplaat. Mooi gelijkmatig verouderd met een fijne patina, die precies genoeg karakter geeft zonder dat het storend wordt. In combinatie met de kleine seconde heeft het echt die typische jaren ’50 uitstraling.
Binnenin tikt een degelijk AS 1130 uurwerk, een veelgebruikt handopwind kaliber uit die periode.
Leuke vondst M. Interessanter dan de (Ai?) omschrijving vind ik nog de bijzondere versie van deze AS klassieker, die meest werd gebruikt als werkpaard en vaak ook in militaire modellen: hier met zwanenhals afstel systeem en daarbij destijds afgeregeld op 4 posities - heb ik nog niet zo vaak gezien hier op een 1130 en mag best gemeld worden imho.