Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

…is mijn gebuur :rofl:

1 like

23 likes

Netjes :ok_hand:

1 like

Terug na rondje Delft :bike:

25 likes

Vers van de servicetafel. Een Certina met een Certina 321 uurwerk. Een stalen kast met 35,8mm draagt wel fijn.

23 likes

Dat is een hele fraaie. Welk type is dit?

1 like

60 jaar oud! :100:

17 likes

Nog niet vaak gezien een Enicar zonder model- of ‘familienaam’ :+1:t2:

1 like

23 likes

Scherp opgemerkt! Dat schenen ze wel eens te doen in pre-productie bij goedkopere modellen las ik ergens. Het is een gemerkte kroon en een Enicar uurwerk. De Caseback mist het centrum met logo. Er staat wel de bekende ULTRASONIC kreet in de rand van de caseback. Het is een aparte inderdaad. Het deed me eerst twijfelen aan de echtheid, maar teveel klopt wel om hem als niet oke te bestempelen (denk en hoop ik) Probleem is dat ik zelf weinig van het merk weet.

Kijk zelf maar:

14 likes

Een Ultrasonic… :sweat_smile:

3 likes

Vandaag een Seikomatic SelfDater 15022. Ik draag hem eigenlijk niet vaak genoeg, terwijl het toch een prachtig horloge is.

Maar ja… Begin van de middag kwam de post voorbij met een andere SelfDater…
En dat is deze Seikomatic Selfdater J13059. Meteen even wat opgepoetst, want het glaasje zag niet heel fris eruit, en natuurlijk een hoop DNA… Alles netjes weggepoetst, het uurwerkje komt later aan de beurt, eerst een dagje dragen.

En het is eveneens een prachtig horloge…

22 likes

Misschien heeft er zoiets dergelijks op het achterdeksel gezeten.

Alleen maar Enicar op de wijzerplaat komt wel neer voor. Ik heb er meerdere. Heeft niks met pre produktie modellen te maken.

18 likes

Deze is exact hetzelfde met het logo ontbrekend op de achterzijde.

1 like

En ook daar lijkt er iets in geplakt te hebben gezeten,
Zelfde euvel als de ontbrekende King Seiko medailles op de achterdeksels. Die zijn ook vaak weg.

4 likes

Hier een waar het embleem nog wel op zit, maar al wel half aangevreten. Blijkbaar niet zo corrosiebestendig :sweat_smile:

4 likes

Ja cool. Thanks! Maar dan wel weer tekst op de plaat.

2 likes

Enicar verdient geen medaille met die constructie dus…

3 likes

27 likes

Projectje om de pols. Nu op zoek naar de ontbrekende schakel …. eh …. pusher en nieuw glaasje.

19 likes