Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Nice! Vanuit deze hoek lijkt de bezel van de Telemeter wel heel dominant. Dit in tegenstelling tot de afbeelding in de advertentie linksonder.

1 like

Eenzelfde model heb ik ook van Ollech & Wajs. Weet jij daar nog iets over te vertellen? Ze zijn identiek. Wat hebben deze twee merken met elkaar te maken?
Ik zoek nog een nieuw glas, weet jij waar ik die kan vinden?

Ik heb er een nieuw glaasje ingezet, een high dome glas en wat verlaagd.

24 likes

Een vrolijke Pontiac in de middagwissel:

40 likes

Twee touristen in een klap :face_with_monocle:

28 likes

Mooi weer voor de Heinkel!

1 like

Die wijzerplaat lijkt wel nieuw :ok_hand:

1 like

Misschien issie dat ook wel, wie zal het zeggen :sweat_smile:

1 like

Vandaag een nieuwe Elka.

Heeft een zwaar leven gehad. Zijn broertje is iets beter door de ca 75 jaar gekomen.

27 likes

34 likes

Deze Onsa vond ik afgelopen zondag op de rikketik in een grabbelbak. Glaasje gescheurd, niet lopend en erg vuil. Als ik er mee schudde dan bewoog de secondewijzer twee tikken dus alle asjes waren heel.
De gok genomen en gisteren onderhande genomen. Er zit een FHF ST 96.4 in en daarvan zijn er volgens mij miljoenen gemaakt.
Enfin, het uurwerk bleek in goede staat alleen erg vervuild en 1 schroefje miste van de veertonbrug. Ook was de opwindveer kapot en gelukkig had ik die nog eentje. Een schroefje was ook het grootste probleem niet en verder was het netjes schoonmaken, monteren en smeren. En nog altijd een mooi moment als zo’n balans dan weer dapper begint te bewegen. Hij loopt uitstekend.
De wijzerplaat is nog erg keurig. Het chromen kastje heeft wat butsen, maar de chroom zit er nog goed op.

33 likes

Gistermiddag op het terras :smiley: Nu weer aan het werk :unamused:

27 likes

Dreffa chrono

33 likes

Vandaag de Eterna Kontiki :sunny:

28 likes

Pronkstuk :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

35 likes

Goede morgen :smiley:

Mooie dag allemaal :sunglasses: