Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Mijn tuttigste 6309 - om weer kracht op te doen na een dag tuinieren

En ik krijg nu al trek in kersen :drooling_face:

24 likes

In de avondwissel. Vers van de servicetafel. Merknaam op de plaat is amper te lezen maar @basvg en ikzelf denken dat het om een Contel gaat. Onder de microscoop is het zeer waarschijnlijk nog net te lezen. En zoals Bas van de week nog zei:

Hey eentje met een streepjes pyama :rofl:

De AS1203

Zit een nieuwe opwindveer in want die was gebroken. Glas was gebroken en is vervangen en er zit een nieuwe/andere tiretteveer in van een donor want ook die was gebroken.

Leuke indices.

Met een plaatje aan de pols.

25 likes

Mooie kandidaat voor font topic - dubbele like :ok_hand:

3 likes

Bij ons alles al weer uitgebloeid, idd:

1 like

Hier in de regio is het meestal aardig koud/winderig en dat geeft vertraging bij bomen en struiken (beukhagen zijn deze week pas begonnen met blad vormen :thinking: )

1 like

Heel mooi!

24 likes

Er staan er best regelmatig op Ebay, voor weinig grijp je kans

Voorbeeld Vintage Remington Electra Watch – Red Gradient Dial – Manual Wind – Date #1.19 | eBay

1 like

22 likes

Schitterende cijfers!

1 like

Goedenavond vintage vrienden,

Deze week is het thema: toon je gouden of goudkleurige horloges , lees WEL de inleiding in het topic themaweken, zodat het voor iedereen duidelijk is!

En zoals altijd, probeer te spreiden over de week, mocht je meerdere horloges hebben die aan het thema voldoen, lekker spreiden over de week.

Dit thema loopt door tot 3-5-2026 vanaf post 1132 de zondag is zoals altijd vrije keuze dag.

Vanaf 3 mei neemt @Mozaiek aka Hans het 2 weekjes van mij over, waarvoor dank Hans :+1:

En hulp met thema’s stel ik zeer op prijs, ff pb sturen en de rest doe ik :smiley:

Natuurlijk wens ik iedereen weer een leuke themaweek :+1:

4 likes

De Cimier pseudochrono met pokkeluide penanker erin :ok_hand:

22 likes

De Ernest Borel Flash.
Uiterst zeldzaam! Maar het lampje werkt (nog)niet.
Voor een uitgebreider verslag, zie:
“Borel Flash, zeer apart”

25 likes

25 likes

22 likes

Recht van de werkbank: superwatch met Ronda 1115. Dit uurwerk wordt overal omschreven als een ongesteende penanker en bij Ronda is dat meestal ook zo, maar deze heeft mooi 17 jewels en een Swiss ankergang. Ik kan verder niks over het uurwerkje gevonden krijgen.
Datum snelverstelling door terugdraaien van de tijd.
Het uurwerk heeft een paar aparte constructies. Sommige zijn superslim gevonden zoals de yoke spring. Gewoon er in duwen, klik en hij zit. De minuutpijp zit hetzelfde als bij een Timex, dus twee pijpjes in elkaar die wrijven in elkaar. Eentje wordt direct door de veerton aangedreven maar er is wel een wisselrad voor de uren, dus niet het Roskopf systeem waarbij ook de urenwijzer direct door de veerton wordt aangedreven.
Het uurwerk loopt fantastisch. Gevonden in een grabbelbak op de laatste rikketik, kompleet met originele bracelet.

29 likes

Fijne Koningsdag!

21 likes

Inderdaad! :crown:

28 likes

18 likes

Mooie aanwinst Peter, lijkt wel nieuw :star_struck:

2 likes