Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Even uit de beschermde omgeving gehaald voor een kleine photoshoot en de nodige opwinding. En ook weer terug - mag toch blijven :slightly_smiling_face:

Dan maar iets anders kiezen voor de voorjaars opruiming :spider_web::spider_web:

29 likes

Deze “werk” Helvetia mag de komende tijd zijn rondes maken op een retro Chinese flexieflex. Draagt best prettig eigenlijk.

29 likes

Ik vermoed dat deze zo’n 70 jaar oud is maar als iemand hier er meer over weet dan hoor ik dat graag :slightly_smiling_face:

31 likes

Mooi van ingetogen design - voorbeeldig exemplaar voor dat betreffende topic (simpele en eenvoudige …)

2 likes

Dogma!

Absoluut!

2 likes

Vanavond deze mooie Fortis om de pols, met een Venus 180 handopwinder.
Ik blijf dit soort wijzerplaten prachtig vinden: kleine seconde, mooie details en net genoeg reliëf door die structuur in de ring.

Het uurwerk is ook een echte klassieker: degelijk en mooi om te zien als je de kast open hebt.

Altijd leuk om zo’n klassieker weer eens te dragen.

32 likes

Gelijk 1 van mijn na’s om gedaan

27 likes

28 likes

26 likes

Ik ben overgegaan naar de Titan Plongeur….oh en een peated whiskey :stuck_out_tongue_winking_eye:

37 likes

Net binnen, leuke Velona compressor met gesigneerde kroon:

31 likes

Altijd goed Velona :hugs: - past lekker bij je blauwe ( zag ik in het slapende ‘velona’ only’s topic)

2 likes

Precies ook waarom ik hem graag draag, dankje!

2 likes

Beauty, gave cijfer-rail!

2 likes

Ah een mede (super)compressor

2 likes

Compressor inderdaad :+1:

1 like

28 likes

Eén van de drie Lebem projectjes, waarbij deze goed loopt.

Prachtige ranke kastjes.

Nieuw Duits 16mm bandje erop ipv oud perlon.

26 likes

Vandaag, of eigenlijk gisteren, want het is alweer 0.00 uur geweest… was deze aan de beurt voor documentatie, foto’s en een dagje aan de pols.

De Belinda. met de mooie ETA 2472 automaat.

Er is over het merk, behalve een Mikrolisk vermelding en een aantal verkoop aanbiedingen, op het web niet veel over deze fabrikant te vinden.

Het ‘AI -overzicht’ waarmee Google tegenwoordig ongevraagd elke zoekactie opent, zegt er dit nog over:

Montres Belinda SA was een Zwitserse horlogefabrikant met een geschiedenis die teruggaat tot de registratie in het handelsregister op 2 februari 1954. Het bedrijf was gevestigd in Biel, Zwitserland, en werd uiteindelijk overgenomen door Glycine Watch SA. Het merk werd opgeheven na de verwijdering uit het handelsregister op 8 juli 2004.
Belangrijkste details met betrekking tot de geschiedenis van Montres Belinda SA:

• Oorsprong: Het bedrijf was een Zwitserse fabrikant, bekend als Montres Belinda SA of Belinda Watches Ltd.
  • Locatie: De firma was gevestigd aan de Rue Frédéric-Ingold 5, Biel BE.
  • Tijdlijn: Het werd officieel geregistreerd op 2 februari 1954 en werd geëxploiteerd tot de verwijdering ervan uit het register op 8 juli 2004.
  • Overname: Het bedrijf werd overgenomen door Glycine Watch SA, gevestigd in Biel.

Die info haalt Google hier vandaan:

Daar staat precies het zelfde en niet meer dan dat. En dat is ongeveer alles wat er over het horlogemerk te vinden is.

Oh ja, voordat daar commentaar op komt: Mijn moeder rookte deze altijd:

BelindaMenthol-25fNL197

28 likes

:ok_hand:

1 like