Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Is dat een Omega Suveran?

1 like

Wie het kleine niet eerrt

33 likes

Goedemiddag.

28 likes

Interessante wijzerplaat - iets meer over bekend ?? :thinking:

Topper :ok_hand:

1 like

Oh wat stom, had ik niet eens in de gaten, mag natuurlijk niet, hoewel wel heel erg duidelijk is dat het een opgeplakt logo is.

3 likes

Mooi weer voor 'n rondje Rotterdam Oost + 't ouwe Seiko 5-je mocht mee :bike:

24 likes

Fijne avond!!:watch:

28 likes

Bekende bracelet - als 'n vissehuidje, toch ?! :+1:t2:

2 likes

Klopt, fijne band en altijd op maat te maken.

2 likes

Ik kan er eigenlijks niks over vinden. Als ik mij niet vergis heb ik een poos terug ergens gelezen dat ze bedoeld waren voor de Italiaanse markt, die informatie kan ik alleen nergens meer terug vinden…:grimacing:

2 likes

Alihor vanavond op een nieuw bandje.

28 likes

Eentje met een verhaal hoor :slight_smile:

Da’s misschien voor het weekend, inclusief fotoreportage!

Tja uitdaginkje dus… Deze korte naam lijkt vrijwel zeker op de bekende berg te herleiden, en in de 50’er jaren ‘moesten’ horloge fabrikanten iets met avonturiers voor marketing, dus…
Ik zie er een aantal met k2 (als model toevoeging ?) voor Herma horloges, meest 60’ en 50’er jaren maar ook een of twee met K2 als merk. En uit dezelfde periode staat er ook een K2 chronograaf:

NB - Overigens vermeldt je wijzerplaat onderaan Ra Swiss Ra, en dat geeft aan dat je hem beter niet zonder voorzorg kan openen :lock:
Succes met evt speuren :four_leaf_clover:

5 likes

Hier ook eentje in de verzameling :+1:

Maar voor nu een Fleurier:

26 likes

Eh, en die heeft ook het zelfde font zie ik. :nerd_face:

3 likes

Ja dat font is echt maf idd :crazy_face:
Deze draagt een FS-logo op het achterdeksel, dus dat ze voor Italië bedoelt waren kan best kloppen.

3 likes

www. watchonista .com/vulcain/news/historical-background-ascent-k2

Dit artikel beschrijft dat in 1954 12 Italiaanse alpinisten de K2 beklimmen, en over de Vulcain horloges die de mannen droegen tijdens de klim. (Ik denk een interessant artikel voor menig forum lid)
De succesvolle beklimming van de K2 zal groot nieuws zijn geweest in Italië en het zou kunnen dat het bedrijf achter deze K2 horloges op deze populariteit inspeelde.
Of dit echt zo is weet ik niet, dus neem het met een korrel zout …

Over de Ra, de geigerteller geeft geen verhoogde waardes aan in de buurt van het horloge…

5 likes

Heb hier nog een

25 likes

Breitling Chromomat Yachting

28 likes