Wat een beauty deze!
Een van de leukste logo’s en tevens achterkanten die ik ken.
Nog nooit een andere tegengekomen dan die van jou trouwens, Pierre.
Repliek van een vintagekenner is goud waard ![]()
Na het rondje Delft
. En buiten te koud voor een kiekje, dus…
Onze Duitse vrienden van Uhrforum tonen deze:
en geven deze informatie, helaas zonder bronvermelding:
LESTA wurde im Dezember 1958 von der Firma “L. Maitre et fils” (Pronto watch factory) aus Le Noirmont als Marke eingetragen
Vandaag eens iets heel anders, deze heb ik van mijn vriend @Dutchspur gekregen, die hij door @Serge2 heeft laten servicen. Een Ricoh automatic, leuk dat ze in het datumvenster ook aangeven hoeveelste dag het van de week is ![]()
fijne dag iedereen ![]()
LESTA wurde im Dezember 1958 von der Firma “L. Maitre et fils” (Pronto watch factory) aus Le Noirmont als Marke eingetragen
Ha grappig! Uit de Pronto stal! Maar zonder die mooie 7 er dwars doorheen.
Nee, bronskleurig. Foto met iets meer licht.
ik ben kleurendoof, ik zie echt niet de bronskleurige wp ![]()
Zoals je al zegt: Kleurendoof… Neem van mij maar aan, dat het een bronskleurige plaat is. Eigenlijk moet je deze alleen maar in de zomer dragen, dan komt hij vol tot zijn recht.
Maar voor nu even een wissel naar een hemelsblauwe Seiko EL-330 met facetglas…
Het horloge is zeker mooi, maar ik vind het bandje niet echt passen…
Zoals je al zegt: Kleurendoof… Neem van mij maar aan, dat het een bronskleurige plaat is. Eigenlijk moet je deze alleen maar in de zomer dragen, dan
Ik heb het ook aan de grote baas gevraagd (Assie) en ziet ook de bronskleur niet. En Assie weet alles zoals je weet🤪. Maar die Seiko is echt wel mooi, tja daar zegt de baas dan weer van dat er een leer bandje op moet. Tja dat is dus discussie in huize Ferry😉
Zeg maar tegen de baas, dat dit de originele bracelet is, en daarom blijft. ![]()
Ik ben geneigd het met je eens te zijn. Mijn eerste indruk was ook dat het enigszins wringt.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik de marineblauwe, zwarte, grijze en bruine bandjes inmiddels wel gezien heb. Een stalen band acht ik in dit geval zelfs helemaal niet passend.
Na een paar dagen dragen valt het geheel echter beter op zijn plaats. Het stalen horloge met zilverkleurige sunburst wijzerplaat oogt strak en minimalistisch, met een duidelijke, ingetogen elegantie. Het baby blauwe bandje blijkt toch geen vreemde eend in de bijt, maar sluit goed aan bij het totaalbeeld.
En Assie weet alles zoals je weet🤪. Maar die Seiko is echt wel mooi, tja daar zegt de baas dan weer van dat er een leer bandje op moet. Tja dat is dus discussie in huize Ferry😉
Dan zal ze deze ook wel leuk vinden, de geel/goudkleurige versie van het horloge…
Bij deze twijfel ik wel, of ik die op leer ga zetten (ook omdat de bracelet te kort is voor mijn polsen. Of ik verkoop hem, ook een optie…
Dan zal ze deze ook wel leuk vinden, de geel/goudkleurige versie van het horloge…
Ik zal maar niet zeggen wat de baas zegt
, maar wel tegenstrijdig met de vorige
. Nu kan het ineens wel wel omdat meneer te grote polsen heeft ![]()
omdat meneer te grote polsen heeft
Er is niet veel klein aan mij, dus ja…