Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Ha, zie je wel. Er zijn meer Eiger horloges.

27 likes

Ja hoor, ik heb er ook een paar.

22 likes

Oude handwinder Citizen een keertje - helaas het favoriete broertje met numerieke dial heeft motorstoring :zipper_mouth_face:

27 likes

Deze 23K vergulde Bulova Datejust uit de 80’s

21 likes

Ziet er goed uit. Matched heel goed met de dial :ok_hand:t3:

2 likes

29 likes

Goedemorgen HF, vandaag deze Takano/Ricoh Chateau Calendar

Deze is van begin zestiger jaren toen Ricoh net Takano had overgenomen, Chateau was een model dat oorspronkelijk door Takano werd uitgebracht

26 likes

Op naar het hoge Noorden. Vandaag op verjaardagsvisite bij mijn schoonmoeder. We gaan dus met zondagse pronk om de pols.

Daarna rijden we door naar @Timmerman . Die woont daar relatief dichtbij en kan ik hem zijn K2 Watch teruggeven met een verse service.

26 likes

1974:

24 likes

Mijn favoriete groen. Doet me denken aan Britse klassiekers

25 likes

32 likes

Lijkt mij perfect

1 like

22 likes

En Timor :innocent:

Een leuk rijtje zo. Prima motortjes overigens die braille horloges - en wat ik er ook nog leuk aan vind zijn die toch best kleine variantjes in design :hugs:
Zo vind ik het altijd bijzonder dat zelfs in zo’n eigenlijk ‘kleine speelruimte’ bij 't toepassen van font voor slecht-of-niets zienden nog weer verschillen in de ‘12’ bestaan?!! :thinking:

15 likes

Deze schuurvondst ziet na 30 jaar weer zonlicht :grinning:

Constanta, was een horlogemerk van August Hohl (AHO) uit Pforzheim en deze zeldzame vondst heeft naar alle waarschijnlijkheid het caliber AHO 1057.
De opmaak van de wijzerplaat is te omschrijven als karakteristiek en tegelijk een rariteit door de bulls-eye wijzerplaat met een NEW-AGE dierenriem/zodiac.
Bij helder daglicht zie je hoe mooi de wijzerplaat en horlogekast bewaard zijn gebleven.

Het uurwerk loopt wel vijf minuten voor per 24/hr. da’s altijd beter dan stil staan…of een kwestie van demagnetiseren ?

–tekst van het Uhrforum en dank aan een forumlid–

CONSTANTA ist ein echte Rarität, ein Stück Deutscher Industriegeschichte, heute nur noch sehr wenige solcher exemplare übriggeblieben und
eines der seltenen Handaufzugswerke von August Hohl aus Pforzheim, einer Firma, die Uhren unter dem Namen CONSTANTA auf den Markt brachte und heute nur noch sehr wenige solcher Exemplare übriggeblieben.

HET KONTJE MAG ER OOK WEZEN :laughing:

27 likes

Klopt inderdaad!

De echte oude hebben ook nog los aangebrachte puntjes, ook leuk.

24 likes

It s not easy being green

24 likes

En nog wat variëteiten :sunglasses:

19 likes

Die Raketa heb ik ook idd.

1 like

29 likes