Gisteren van de werkbank gekomen. Royce met AS 2063 onder de kap.
Hoewel ik er eerst een beetje tegenop zag om aan dit uurwerk te beginnen, vond ik het achteraf best meevallen.
waarom zag je daar tegen op?
Heel mooi! Een supergoed, strak, oorspronkelijk design😊De 3040. Heb er ook twee, met een 7009 erin, maar hij is ook geproduceerd met een 7S26 erin met zichtbodem.
Volgens mij niet… Deksel zegt 6000, Lumen dots zijn zonder zwarte onderliggende vierkantjes en dag datum heeft nog een ‘rounded frame’. Ik vermoed dat 't geen 3040 maar ietsje ouder is ?!?
Voordat ik zelf aan uurwerkjes werkte heb ik eens een horloge met zo’n zelfde uurwerk naar een welbekende horlogemaker gebracht en die vertelde mij dat het niet zo’n fijne uurwerken waren om aan te werken. Dat horloge is ook nooit meer helemaal goed gekomen.
Daarom zag ik er tegenop, maar het viel me alles mee. Wellicht dat ik het andere horloge ook zelf eens onderhande neem.
zijn er dan bezonderheden die je kan meedelen of dingen waarop je speciaal moet letten. Wie weet krijgen wij wel ooit eens eentje op de werkbank en een verwittigd man is er 2 waard!
Volledig onbekend met voor mij. Maar kijk eens naar de waanzinnige wijzerplaat en de draak (in emaille?) op de achterzijde. Iemand die meer van dit merk weet?
En de achterzijde…
Leuk en spannend ding, ben benieuwd of er iemand iets van weet.
Ik ook, hij is net binnen en moet nog worden schoongemaakt. Hij (of zij) is rosegoud en staat wat beter om mijn pols dan geelgoud. Het draakje staat ook op de voorzijde in het rood. Ik doe tegen beter weten in net of het rode puntje op de secondewijzer een drakenstaartje is. Ookal zie ik dat op veel andere horloges ook. Op ebay staat er 1 te koop van dit merk met een visje op de plek van de draak hier maar heeft niet zo’n mooi ingelegde achterzijde en de staat is aanmerkelijk minder. Loopwerk is nog onbekend omdat de achterzijde er nog niet af is geweest. Ben als de dood voor krassen. Dus even een rustmoment vinden zonder de twee kinderen tijdens de vakantie