Even geleden dat ik een oudje om de pols had…
Eigenlijk is er niks spannends aan eerlijk gezegd.
De automaat module lijkt vast te zitten met 3 schroefjes maar het middelste schroefje houdt eigenlijk de 2 helften bij elkaar. Dat wist ik dus niet en ik maakte de 3 schroefjes los…gevolg…de automaat module gaat uit elkaar. Nou moet ie toch schoongemaakt worden, maar het losgaan was fijner geweest als het wat gecontroleerder was gebeurd. Niet dat er vanalles weg vloog maar ik moest wel even kijken hoe alles gezeten zou kunnen hebben.
Dat bleek niet zo moeilijk.
Verder ben ik geen gekke dingen tegen gekomen.
De datum verspringt met een klik en dus heb je te maken met een veer die langzaam op spanning wordt gebracht om dan om middernacht ineens de datum over te laten springen. Even goed kijken dus hoe dat allemaal zit, maar dat is eigenlijk ook vrij eenvoudig.
Al met al geen lastig uurwerk. De wijzerwrijving zit niet in de minuutpijp, maar op een as die uit de tandwielen trein komt. Die wrijving was bij mijn uurwerkje nog goed dus daar heb ik niks aan gedaan.
Beauty
Niet ideaal, zoals een AS1130 maar overkomelijk…
Voor mij is een Ruhla ook ingewikkeld…
Een Ruhla is de meest eenvoudige die er is,
Ja, maar je moet het wel een keer gezien hebben… Dat is altijd zo. Ik doe alarm horloges. Ook niet echt moeilijk.
Ja daar zoek ik dan weer niet zo snel aan te beginnen.
Ik heb een aantal van die Poljots die wel een service zouden kunnen gebruiken.
Misschien toch meer eens gewoon eentje proberen.
Mooi horloge. Er staat veel tekst op de achterdeksel en op de wijzerplaat. Het zou me dus niks verbazen als er een penankertje in zit.
Onderdeel van Zila. Veel merken. Maar heb ik wel eens van gehoord. Maar de lijst is lang…
NA - Radiant #2 en #3 in de collectie
Dit is hoe ik een vintage horloge met patina voor mij zie. Geen slijtage, maar gewoon verouderd door de loop der jaren.
Deze is in het echt veel vetter dan ik verwacht had.

De dial heeft een fraai subtiel kleurverloop.
Cav dubbel blij
Cool, met mijn favoriete bezel
Ja, ik had wel al dingen gevonden van Nacar en dat zou Zila moeten zijn, alleen Jacar dus niet… Anyway, ik vind het een mooi ding (voor zijn prijsklasse) en dat is belangrijk.
Ja erg blij mee! Ik had er al eentje maar deze is nog gaver en kwam dus gister met de post.