Welke vintage draag je vandaag? Deel XXV

Heel mooi!! :star_struck:

1 like

Avondwissel:

24 likes

Hee bekende kast! Die heb ik als Vacumatics - apart design maar best lastig repareren/servicen begreep ik :+1:t2:

9 likes

23 likes

Hé, dat het bewuste bandje? :ok_hand:

1 like

Ja! Staat top :ok_hand::facepunch:

1 like

Man wat een ellende in Oekraine, laten we hopen dat de oorlog daar snel stopt en Poetin weer netjes zich terugtrekt binnen de grenzen van Rusland en daar blijft

Maar laten we ook niet vergeten dat wij in een vrij land leven mede doordat de Sovjet-Unie zo’n 27 miljoen mensenlevens offerde in de strijd tegen Nazi Duitsland, en de Sovjetunie was meer dan alleen Rusland.

:ukraine:
Vandaag dus deze Vostok Amphibia 420 met een heerlijke spider dial, sunburst, rode ster en St. Joris lint, onderaan staat 3AKA3 MO CCCP, dus gemaakt in opdracht van het ministerie van defensie, schitterende vanille verkleurde lume op wijzerplaat en wijzers.

Op de platte caseback, want een handopwinder en daarme heel comfy dragend, het Sovjet kwaliteitsstempel, blijkbaar voldeed Vostok die jaren aan allerhande eisen in het kader van ongetwijfeld een vijfjarenplan.

Het horloge is gemaakt ter gelegenheid van 40 jaar Overwinningsdag, gek genoeg vierden de Sovjets die zelden met een grote parade, dit was pas de derde keer (na 1945 en 1965) deze keer wel, een grote militaire parade in Moskou mèt deelname van veteranen omdat dat realistisch het laatste lustrum zou zijn waarbij grote hoeveelheden veteranen aanwezig zouden kunnen zijn!

Binnenin tikt trouwens het zeldzame Vostok SU 2234 handopwinder uurwerk met hacking functie. Superblij dat @vouwfietser dit tot leven heeft weten te wekken, onderdelen zijn lastig te vinden.

Geweldig horloge, schitterend patina, historisch relevant verhaal erachter.

22 likes

Thanks! Het is een vroeg exemplaar met 20 miljoen serienummer = rond 1963. De kast is 34,5mm ex kroon.

1 like

Ford Mustang

1 like

Hij oogt op de foto groter. Zou zelf iets willen hebben vanaf 36mm.

Het is een soort monobloc. Best een gedoe inderdaad om bij het uurwerk te komen .

1 like

Goed actueel achtergrond verhaal bij deze prachtige Vostok :ok_hand:

1 like

Goedeavond, met Lagonda.
Deze mag vannacht de tijd bijhouden.

26 likes

Dodge Challenger :person_shrugging:

2 likes

En volgens mij de Dodge Challenger R/T.
Van 2009.

2 likes

Klopt, beetje jong autootje voor de Seiko eigenlijk ook :innocent:

19 likes

Klein maar fijn (34mm)

Wel flink aangevreten door de tand des tijds maar dat heeft ook wel wat.

22 likes

Maar in ieder geval allebei prachtig moet ik zeggen :heart_eyes: :+1:
Hele mooie Seiko…
Destijds gespot in Canada tijdens vakantie wel een gewaagd kleurtje… :rofl:

Ben niet gek op Amerikaanse auto’s maar deze is super cool :+1:

9 likes

Geniet jullie weekend :four_leaf_clover:
Hier nog eentje uit de quarantaine :unamused:

36 likes

Een Lincoln uit de garage gehaald vandaag.

26 likes