Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVI

@Scudo zo te zien, die heeft een identieke volgens mij…

1 like

Vandaag weer eens aan horloges zitten prullen.
Deze kermishorloge maar een in elkaar gezet, gereinigd en ff om de pols voordat hij weer voor jaren in een doosje verdwijnt

22 likes

27 likes

Saffierglas geplaatst… :gem:

Behalve dat er een paar (minuscule) putjes in het glas zaten was ook de lijm waarmee het oude glas in z’n vatting zat wat vergeeld. Nu ziet het er weer piekfijn uit.

Ik overweeg nog om de kast een keer door de Lapinist te laten vertroetelen. :thinking:

32 likes

Mooi hoor…

1 like

@Betula : zie hier.

2 likes

De Donax :diving_mask: gaat mee het weekend in,

De “hev” kroon

26 likes

32 likes

Klopt. En tegenwoordig lukt me het beter dan wat daar op beeld wordt getoond :sweat_smile:
Maar…… ligt ook aan hoeveel slijtage er in dat uurwerk zit. Veel klagen over penankers, maar heel vaak zijn ze prima te servicen. Daarnaast hebben ook vaak mooie wijzerplaten. Dat blijkt wel weer.

6 likes

Normana met Landeron 39 in de avondwissel:

32 likes

Ik heb er inderdaad ook een paar van deze. 2 x als Anker en 1 x als Ruhla.

5 likes

18 likes

Geen dag voorbij zonder een Kinetic, ook bij tuinieren :hugs:

Al jaren lang mijn eerste keuze - classic met numerieke dial óf eentje uit die vroege designlijn zoals deze kleinste :sunglasses:

23 likes

De NA in bar slecht licht…80’s Seamaster Pie Pan

34 likes

Net binnen, zeer vroege Tissot met serienummer 1327. Dateert hem uit ongeveer een jaar na de oprichting van Tissot in 1853.
Helaas wel ooit omgebouwd van hunter naar open face, maar ja, in 171 jaar kan er een hoop gebeuren :grin:

Binnenin een ankergang Lépine uurwerk met creatief vormgegeven bruggen. Denk een Lépine V.

Het binendeksel is amper groot genoeg om alle superlatieven kwijt te kunnen :sweat_smile:

30 likes

Leuk juist om hem zo ook te zien.

1 like

Vers uit Japan aangekomen. Meteen een grote beurt gegeven, was wel nodig, want het liep niet…

26 likes

Ziet er goed uit! Goudkleurig of foto genomen onder geel licht?

1 like

Dit is de King Seiko 44-2000, dat is Goldcap, dus goudkleurig.

1 like

Weinig geleden zo te zien👍