Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Amay, was daar mee gebeurd, ziet er indrukwekkend uit.

1 like

Ik ga gelijk even kijken.

1 like

Mooie wijzertjes deze :+1:t2:

1 like

Dit is gewoon patina. Ik heb wel eens gelezen dat dit wel vaker met vintage blauwe wijzerplaten gebeurt. Puur op deze theorie gebaseerd denk ik dat hij ooit blauw was.

1 like

Ik heb een paar foto’s gemaakt, Harry, laat je oog er nog een keertje overheen schijnen aub, volgens mij zit het wel snor, ik zie dat het nog steeds loopt, hoewel de energie bijna op is. Ik heb nog een drie slagen opgedraaid en dan valt het weer terug, dus geprobeerd net tegen die grens aan te komen en heb het even op de timegrapher gelegd.

4 likes

Dankjewel Dirk, ik vind het ook altijd weer leuk die verschillen te zien, die jij hebt opgeknapt is ook goed gedaan!

Ik ben ook fan van het merk Atlantic, deze is echt heeel mooi!

1 like

O, dat ziet er goed uit. Niks mis met dat deksteentje. Was dus een vertekend beeld.op de andere foto.

Op zich zijn de waarden op de timegrapher niet heel slecht, maar het loopt wel heel onregelmatig. Een service zal het horloge goed doen

1 like

Ja, dat gaat ook gebeuren, er moet ook een nieuwe veer in, die heb ik wel liggen, denk ik.
Gelukkig dat er verder niks aan de hand is, ik denk als het even tot rust zou kunnen komen dat de data er beter uit zou zien, maar ik heb het erop gelegd en een foto gemaakt. Ik vind het best wel een hoge amplitude met zo weinig energie, de lift angle zal toch wel goed staan?, 52

Dank je Don.

1 like

52 is goed inderdaad
Ik vraag me af of de veer echt gebroken is. Lijkt niet het geval met zo’n amplitude.

1 like

Misschien niet gebroken, maar ik kan blijven draaien er komt geen eind aan, en hoor en voel dat de veer terugspringt. Ik ben nu ook benieuwd hoe het er uit ziet.

1 like

15 likes


En vandaag deze vintage uit '76, 7005-7100. Een leuke, die ik niet vaak tegenkom. Fijne dag allen!

26 likes

ik had ook wel eens voor dat het uiteinde van de opwindveer gebroken was. Vooral bij zo’n opwindveren waarop het laatste stukje is gereveteerd( hoe het anders noemen weet ik niet). Het stukje dat achterbleef grijpt niet meer voldoende vast achter het tandje van de veerton en daardoor ‘slipt’ de veer op het punt dat er teveel kracht wordt gezet op de veer.
Oplossing andere veer oa en voor de snelle en voorlopige fix het uiteinde afknippen en dan de veer langer omplooien (die unbreakables breken wel licht zelfs als je ze roodstookt)

1 like


seiko LM uit ca. '67

25 likes

Geklonken :innocent:

Voor mij vandaag de KS:

27 likes

Terug in tijd, uit archief :sunglasses:

21 likes

20 likes

28 likes