Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Voor t eerst om. Loopt best goed, doch geen blijver vrees ik

25 likes

Nog van harte proficiat,Sarah ! :+1:

1 like

Dag Sarah, nog van harte gefeliciteerd! :slightly_smiling_face::tada::confetti_ball:

1 like

26 likes

Goedemiddag hfers, nu mag Moosje weer.

25 likes

van harte gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Vandaag een oude Quartz, een Seiko QR 3863-7001, inmiddels al meer dan 51 jaar oud, maar ziet er nog als nieuw uit. Ik vind het een beetje vreemd, dat men schijnbaar voor dit horloge hun neus ophaalt, deze gaan voor vrij weinig weg, terwijl hun broertje (3803 en 3823) voor veel hogere prijzen weggaan. Qua techniek verschilt er niet heel veel, hooguit een ander printplaatje…
En ik vind de 3863 veel mooiere designs hebben. Nou ja, ik zit er niet mee, veel horloge voor weinig, dat is nooit verkeerd… Vandaag een nieuwe batterij ingezet, en hij tikt weer vrolijk verder, alsof de tijd geen invloed heeft op het uurwerkje…

20 likes

Van harte nog met je verjaardag Sarah. Blauw blauw! Mooi cadeautje! En een Prim. Tsjechisch. Als complete horloges zie je ze niet vaak. Ik heb wel een paar horloges met een Prim uurwerkje er in. Die dragen het merk ‘Ancre’. Nogal generiek maar deze werden destijds gemaakt voor de HEMA. Prima horloges voor (destijds) ongetwijfeld een lief HEMA prijsje.
Hieronder een van mijn Hema Ancre’s met een kaliber Prim 68 uurwerk.

26 likes

27 likes

Vandaag deze weer eens aan de pols. Iets goudkleurigs mag wel voor de zondag.
Het was een Rikketik vondst van vorig jaar.

Een Fortis ‘Eastern Star’ automaat met een kaliber ETA 2452 , ca. 1965.

Voor de gezelligheid ook nog een paar leuke oude Fortis advertenties:

27 likes

27 likes

Zondag is een mooie dag voor een oudje…

27 likes

Prima, zo’n Dogma! Dat is een vaststaand feit, daar valt niet aan te tornen… :wink:

Maar a.g.o.e.s, Mooi horloge, prachtig gedecoreerde plaat!

Dank! Prima klokje idd

1 like

Mijn enige vintage (was vroeger van mijn paps) die pas geleden door Serge is aangepakt. :heart_eyes:

27 likes

Avondwissel met een Svalan Sportsman

22 likes

26 likes

24 likes

Deze vandaag weer, gevonden op een antiekmarktje, hij zat op zo vreselijk bandje die je armen ontdoet van haren…

30 likes

Leuke!

1 like