Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

De mooie herfstkleuren beginnen zich te tonen

20 likes

Ook leuk Geert :+1:

Haha, van “ik heb er al zoveel” naar weer een NA.
Wat een knaller weer, gefeliciteerd!

1 like

Er gaat er een weg :innocent:

3 likes

Wat aan het proberen met bandjes op m’n achthoekige Tissotje uit 1920. 8 mm is toch wel echt heel smal :sweat_smile:

19 likes

Had je al een Bund strap geprobeerd?
Misschien ben je daar geen fan van, maar dat zou ik bij deze heel cool vinden. 8-12mm vind ik te smal. Vanaf 14mm ken net. :upside_down_face:

1 like

Zoiets zal het inderdaad moeten worden, want deze 8 mm vind ik ook echt te smal. Nu nog een vinden waar ik niet spontaan van ga kokhalzen :sweat_smile:

1 like

Ik heb er een paar van @Cricket33 gekocht, waarvan er twee opvielen, omdat daar de achterband niet breder was dan de kastbreedte. Ze zijn beige-achtig. Dat laat een horloge mooi uitkomen, in tegenstelling tot sommige donkerbruine of zwarte brede bund straps. Het draagt heel prettig. Even wennen, qua looks.

2 likes

Dat is inderdaad wel een voorwaarde. Anders wordt het al gauw een beetje gothic :face_with_peeking_eye:

1 like

Ik heb nog ergens deze liggen, die vind ik nog wel te pruimen. Helaas is die zoals je kunt zien aan alle kanten gescheurd.

23 likes

Zei ik ook vorige week :innocent:…alleen nog niet welke :smirk: en naar wie

2 likes

Gaaf, ik had het horloge niet direct als hetzelfde herkend.

O, wacht. Dit is een ander. :laughing:

Maar serieus, zoiets is toch cool met dat 8-kantige horloge hierboven? Misschien dat je zelf zo’n Bund strap kunt maken met deze bruine als “mal”, of @Lexaf heel lief aankijken. :face_holding_back_tears:

1 like

En in welk jaar.

1 like

Inderdaad een ander horloge. Heb er wel een aantal liggen met dezelfde uitdaging :sweat_smile:

Zou zoiets inderdaad zelf kunnen maken. Maar ik ben nogal een zeikerd qua afwerkingsniveau dus ik laat zoiets graag aan een professionele bandenmaker over :innocent:

2 likes

Mijn aanpak zou dan zijn: maak eerst iets dat qua maat / kleur overeenkomt met wat je in gedachten hebt om te zien of het werkt. Draag dat eens. En als het dan niet bevalt, qua niveau; ga naar de pro.

Zelf houd ik bij vintage voornamelijk van wabi-sabi.

1 like

Ik heb een professional opdracht gegeven voor iets degelijks. Alleen ligt de exacte maatvoering in zijn handen dus het is even afwachten hoe het uitpakt :face_with_peeking_eye:

6 likes

Mooi ding, loopt vast mooi?!? :nerd_face:

18 likes

21 likes

21 likes