Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Dank je. Al wel een beetje breedbeeld TV inderdaad :grin:
Maar nog wel de klassieke TV vorm.

image

3 likes

Heeft iemand info en een prijs voor deze Certina New Art met referentienummer: 851.3810.65? Bij voorbaat dank!

Ik kan helaas geen foto toevoegen…

Ja haha ik moest denken aan onze oude tuinstoelen met dat gevlochten motief :rofl:

1 like

Terug in Nederland, stukje Nederlands horologisch erfgoed dan maar.

Eigenlijk had ik moeten wachten tot morgen, met de datumfunctie zonder snelverzet…

27 likes

Nog niet echt gekeken Wilko, eerst de extender erop gedaan :sunglasses: Dan is het draagbaar. Zat nog even te twijfelen om er leer aan te hangen…

2 likes

Mooi dat die past, kun je rustig verder zoeken :+1:
Leer kan uiteraard ook :grin:

1 like

Je bent net lid, dan kan je nog geen foto’s plaatsen. Daarnaast zijn wik geen taxatieplatform. Zie de regels. Als je meer wilt weten moet even een nieuw topic aanmaken zodra je foto’s kan plaatsen. Morgen wellicht :+1:

1 like

Oh dat wist ik niet. Heb net de regels gelezen en nu is het me duidelijk. Hopelijk kan ik snel foto’s delen:) Waar kan ik een nieuw topic aanmaken tegen die tijd? Kan dat nergens vinden namelijk

1 like

Mooie Pontiac, en eentje van de bovenste - drie sterren - plank :+1:t3:

Nou is Pontiac op zich niet helemaal Nederlands erfgoed. De horloges werden door Suprécis Watch in Biel, Zwitserland, gemaakt. In Nederland en België was de merknaam echter eigendom van de toenmalige importeur.

3 likes

Je hebt gelijk Gerard.
En dit is ook nog eens een “international”, waardoor het niet per se een Zwitsers uurwerk hoeft te hebben.
In mijn geval een FE, Frans dus…

2 likes

Op het hoofdscherm, helemaal rechts bovenaan zit de knop voor een nieuw topic.

3 likes

Hallo allen,

Kan helaas nog geen foto plaatsen. Maar de vintage die ik vandaag draag is een Omega Seamaster (± 1961). Verdient nog wel heel wat TLC voor die overigens foto waardig is!

4 likes

Vandaar waarschijnlijk het ontbreken van Swiss Made, meestal onder in de wijzerplaat :+1:t3: Erg leuk model overigens!

2 likes

20 likes

29 likes

Dat valt zeker mee. Ziet er eigenlijk beter uit dan die andere van €50,-. Ik ga er eens over nadenken.
Ik gebruik nu een heel andere techniek, namelijk een schuur rolletje op de dremel. Werkt goed, met name bij heel fijn werk, maar geeft wel een hoop rotzooi, het slijpsel van het leer vliegt alle kanten op. Om langere stukken te dunnen heb ik een skiving knife, met verwisselbare mesjes.
afbeelding

6 likes

Cool! Nog niet eerder gezien

1 like

20 likes

In de middagwissel:

23 likes