Zoals je kunt zien, wil het spul toch nog wel een beetje glimmen als je het poetst en krijgt dan een enigszins die grijzige glans, die Titanium ook heeft.
Het is een Nidor, uit de fabriek van Buser, met een in-house Buser 38 kaliber uit naar schatting de jaren 40.
Nogal zeldzaam, staat zelfs niet in de Ranfft pink pages. Wordt alleen (summier en incompleet) genoemd bij Emmywatch.com).en hier:
Een klein plaatsje in (hoe kan het ook anders bij horloges ) in het Jura gebied in het kanton Basel Landschaft met op 31 december 2024 wel 1783 (!) inwoners.
En jij hebt overduidelijk een schroefdeksel. Ik ga de mijne toch eens proberen open te schroeven, want Waterproof bij jou zal bij ook bij de mijne hetzelfde opgelost zijn.
Hoi Wilbert, het horloge is klaar. Stuur me je adres per pm dan stuur ik het op, je mag het ook ophalen.
Het loopt weer. Ik heb het niet in de Elma gehad, maar het begon zomaar weer te lopen. En met een nieuw glas is het goed opgeknapt.Kast is in de ultrasoon geweest, niet over de polijstborstels, was niet nodig. Het glas heb ik verlaagd naar de hoogte van het originele glas.
Mijn Seiko Presage is weg voor een onderhoudsbeurt, dus ik doe het nu met een Seiko kwartshorloge 7545-7030 dat ik in 1979 nieuw gekocht heb. Ik heb onlangs de ergste krassen met wat moeite van het glaasje weten te verwijderen.
Helaas, een plaatje van het horloge kan ik niet bijvoegen.
Vandaag een Timex met een mooi verhaal.
Deze zat in hetzelfde lot als de Longines van gisteren. Ik heb hem volledig opgeknapt: de kast ultrasoon gereinigd, een nieuw glas geplaatst en het tot originele hoogte verlaagd.
Het uurwerk loopt weer netjes, en binnenkort geef ik dit horloge cadeau aan een forumlid dat als kind precies zo’n Timex heeft gehad.
Mooi ook dat deze Timex spontaan weer tot leven kwam — alsof hij wist dat hij binnenkort iemand blij mocht maken.
Ik heb trouwens even gekeken: het lijkt een Timex model 23373 uit de jaren ’70, met een typisch M24- of M25-kaliber — eenvoudige maar betrouwbare mechanische uurwerken die “niet-serviceable” werden ontworpen.