Ik denk dat het een Zamac kast is? Dan hoorde er geen plating op. Of zie het ergens restjes?
Dat dus.
Vandaag een Timex. Deze heeft 21 jewels en daarmee loopt het penanker uurwerkje een heel stuk beter dan die zonder jewels. Jammer dat ze ze zo niet allemaal hebben gemaakt. Je komt deze niet vaak tegen.
@Lexaf o ja, die vergelijking met oude Matchbox is wel toepasselijk. Daar heb ik er ook nog een paar van bij mini-me in de lade. Hetzelfde materiaal inderdaad. Het voelt ook zo fijn aan.
Helemaal leuk dit, zo zie je maar hoe wat info de vreugde verhoogt. Ik zag deze Palma op Vinted en was gecharmeerd van de bullseye. Dat hij perfect loopt is al bonus, maar met de aanvullingen van jou en @Plees komt het toch nog meer tot leven. Zamac/Zamak had ik zelf nooit als horlogekastmateriaal verwacht. Zo zie je maar dat je je ogen moet blijven trainen, want als je het eenmaal weet, dan zie je het direct.
De Palma had niets vandoen met mijn familie, dat betreft de Debel waarvoor ik een ander draadje startte. Alleen ontdekte ik de Debel dankzij mijn speurtocht naar informatie omtrent Perret. Puur toeval, beide horloges hebben verder niets met elkaar te maken, zo lijkt het. Mijn punt was dat die ontdekkingstocht een groot onderdeel is van mijn persoonlijke horlogereis, ook bij een horloge met een waarde die nihil is. Een neef - die niets met horloges heeft - vergelijkt mijn hobby met archeologie en (digitaal?) schatzoeken. Dat klopt wel.
Vandaag de Dionis chrono. Gaan vandaag op viooljacht voor onze dochter. Moet ik ook een beetje chique op pad en mijn “vakkunsten” kunnen tonen
Mooi blauw is altijd bonuspunten