Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Vet(ta)!

2 likes

Zamac? Ik vraag me af of je hier iets mee kan doen?!

2 likes

Mooi zo met die verzonken kroon, heb ik er geloof ik ook eentje mee :ok_hand:

1 like

Dank je wel :pray:

1 like

Ja, dat zijn mooie horloges, deze heb ik al in de verzameling, goed merk en het zit heel mooi om de pols.

16 likes

Die mist een bezel (althans zo lijkt het) ?

1 like

Nee hoor, dat heurt zo. Je kijkt tegen de bezel aan :wink:
Zie hier een vergelijkbaar apparaat

15 likes

Heerlijk om te zien dat de tijd langzaam voorbij glijdt:

22 likes

Vandaar dat het me aan carburateurs deed denken. Zamac/Zamak, dat zou goed kunnen. Geinig! Dat laat ik dan lekker zo.

3 likes

Wat een interessant verhaal Dennis! En een interessant horloge. Bulls eye, altijd gewaardeerd bij mij. Bedankt voor het delen.

Niks aan doen! Ik vind dit ook wel cool. Zo te zien is de kast van ZAMAK. Een legering van zink, aluminium, magnesium en koper. Een zeer onedele concoctie, bekend van de Matchbox en Dinky toy model autotjes. Soms lieten in de jaren 50 (zelfs Zwitserse!?) horlogefabrikanten zich verleiden tot het gebruik van dit materiaal. Omdat het lekker goedkoop was? Of omdat je er zo leuk spuitgietmodelletjes, dus ook horlogekasten mee kon maken? Het oxideert als een gek en het is bros, er breken makkelijk stukjes af, dus bij een horloge bijvoorbeeld de pootjes. Curieus. Er zijn er niet veel van bewaard gebleven, koesteren dus, en al helemaal met die merknaam.

8 likes

Een stukje hierboven werden er wat ‘brownies’ getoond, waaronder de bruine Leijona Bullseye van @Proenski, waar ik zo jaloers op ben. Dank dat je 'm weer eens laat zien, Jeroen.

Hieronder mijn bijdrage voor wat ik vandaag aan de pols heb, ook een ‘brownie’ bullseye.

20 likes

Precies dit Timexje had ik als kind, al tweedehands, toen. Blauw, met zo’n zeskant kast. Is ook de oorzaak van mijn huidige voorliefde voor die M24 uurwerkjes. Moeilijk te servicen, maar het kan wel en loont de moeite ook wel: de designs zijn vaak leuk en blijven vaak best mooi.

Nu slapen, kijk of de brownie met alarm me morgen wakker krijgt

22 likes

Dat moet wel erg leuk voor je zijn om het dan hier terug te zien. Ik heb wel leuke ervaringen gehad met Timex-uurwerken. Bij mij gingen twee Timex-uurwerken in het geheel in de cleaning machine en na het proces lagen ze tikkend in het korfje. Ik had alleen het keyless-gedeelte eraf geschroefd en zo de machine in en tikkend eruit. Dat is lachen hè, haha.
Ook dit uurwerk ga ik niet uit elkaar halen, dus ook deze gaat zo in de Elma.

Zo’n leuk klokje roept bij jou vast en zeker leuke herinneringen op, daarom mag je het van mij hebben.
Maar ik wil het eerst even opknappen en even kijken of ik het nog aan het lopen krijg. Ik zal mijn best doen.

17 likes

Echt geweldig, deze Vetta. :clap:t3:

1 like

Wat leuk Wolter! Wat een leuk gebaar, en succes met het lopend maken! Ik hoorde vaker dat die penankers gewoon liepen na in hun geheel in de schoonmaakmachine te zijn geweest. Tja, een Elma staat nog op mijn verlanglijstje.

Heb nu drie van die Timexen geserviced. Vind het echt leuke modellen. M’n recentste aanwinst staat heel leuk op een spijkerstof bandje (en ik deed het ook al met een andere, die nu bij een goede vriendin is).

17 likes

Ik heb ooit begrepen dat dit de naam was ( Paul Breguette) waaronder Ebel in de VS verkocht werd

25 likes

De Centenaire moet er aan geloven dus niet meer om, zijn bijna tweeling Eternamatic krijgt nu weer wat draagtijd :hugs:

26 likes

Dank je wel :pray:

1 like

Aan de pols vanochtend deze mooie 55er💙

21 likes

Tof! Heerlijke 60s/70s-vibe :+1:t2:

2 likes