Prachtig exemplaar
Ja, ik ook. Het was de auto van mijn vader. Hele goede herinneringen aan. Mijn ouders hadden in de jaren 60 een cafetaria in Amsterdam. Ik ben geboren in die zaak. Mijn moeder deed de keuken en maakte alles zelf. Onze kroketten waren alom bekend. Ik mocht met m’n vader mee als klein ventje, nog geen tien jaar oud, als hij kroketten ging leveren bij andere cafetaria’s / snackbars die het van ons inkochten. Ik vond het prachtig natuurlijk! Dat was in die Taunus 12 m, met blauw vinyl dak, waar ik dan achterin zat met zo’n groot dienblad vol kroketten op mijn schoot. De achterbak zat ook vol met dienbladen kroketten. Stil zitten Henri, zei mijn vader dan, hou dat dienblad recht… Lang geleden, mooie tijd.
Dat lukt wel! Uitlaten staan wijd open hier en iedereen wordt er blij van.
Die Ford Taunus 12M werd hier in de buurt veel gebruikt bij de autocross.
Er was zelfs een heel Taunus Team.
En op het logo van autocross vereniging de Kempen waren een Taunus 12M en een VW kever afgebeeld.
Wij hadden een 17m ooit…die was huge voor mij als jong ventje
Mooie combinatie op deze band!
Dankjewel Gup! Zeker zo in de zomer bevalt het mij ook goed.
Net klaar, Tissot cal. 20 uit 1933.
Moet alleen nog een fatsoenlijk bandje op.
Weet er iemand of Torrestraps nog actief is? Ik heb hem een maand geleden een bericht gestuurd op instagram, maar geen enkele reactie. Lijkt er ook op dat er sinds februari geen activiteit meer is op zijn account.
Wow, nette verschijning zo, verdient een tijd correcte strap imho. 15-16mm en vaste lugs denk ik?!?
Dank je
Vaste pennen inderdaad, en een onmogelijke 17,5 mm breedte