Digi dinsdag…
…uit 76 en voelt echt als een vintage aan
Oho, ik heb normaal niet veel met Seamasters maar in zo’n kast heb ik ze nog niet gezien. Knap! Welk jaartal is die?
Jammer dat het quartz is wel, na dik inzoomen op die foto
Goed gekozen! Wat een mooie!
Wat een mooi fris ding is dit toch! Erg tof.
Fraaie wijzerplaat, doet best wat denken aan Seiko’s uit de mooie jaren
Dank je Bas, net voor de vakantie stilletjes in de verzameling geslopen. Zou misschien wat cleaning mogen hebben, maar vind hem ook wel weer ‘juicy’ of ‘dans son jus’ zoals Pierre dat hier zo fijntjes heeft geïntroduceerd heeft dat het een compliment is geworden
Vandaag was Matteo terug van vakantie en een hairspring cursus in Zwitserland. Dus op mijn laatste volle dag in Iseo greep ik mijn kans om even binnen te glippen. Naast de look & feel die mij aansprak was het vooral een goed georganiseerd atelier.
Matteo is pas 30 jaar, maar al 7 jaar professioneel bezig als de lokale horlogemaker in Iseo. Hij volgde zijn opleiding en cursussen in Zwitserland. Een ontzettend vriendelijke en bescheiden kerel die zichtbaar veel zorg had besteed aan zijn werkplaats en winkel. Ik heb niet overal foto’s van gemaakt, want daarvoor waren we te gezellig aan de horlogepraat. Maar ik wilde die 3 plaatjes die ik schoot toch even delen.
In Iseo draagt vrijwel iedereen een horloge, dus hij zal wel druk zijn. Toch had hij tijd om een horloge te demagnitiseren voor me. Eentje die vast en zeker nog een beurtje nodig heeft, maar dan kan 'ie vanavond om bij ons laatste diner hiero.
Tijdens onze babbel ging het over vintage NOS. Hij toonde deze Omega met prijskaartje in Lire. Puur uit passie, geen verkooppraatje. Heel fijn om zo snel zoveel vertrouwen iemand te krijgen. Ik vind dat een belangrijke eigenschap als je zo’n vak uitvoert. Hopelijk wordt deze kennismaking in de toekomst vervolgd.
woow ziet er netjes uit!! super
Dank je. Opvallend netjes inderdaad. Is blijkbaar angstvallig uit de buurt van water gehouden
Bij oude tanks zie je bijna altijd waterschade aan de wijzerplaat door de twijfelachtige waterdichtheid, vooral in de hoeken. Deze heeft ook wel heel kleine plekjes in de hoeken, maar mag geen naam hebben.
Glaasje is wel nieuw trouwens; originele was weg en de vervanger was nogal vergeeld en gaf net wat te weinig ruimte voor de wijzers.
Leuk om te weten, bedankt.
Alleen nog een keer een nieuw glaasje er op.