Met dank aan Rik (@MeNToR )
Seventies- vibe Alarmhorloge met AS 1931
Lekkere combi weer!
Dito en mooi horloge
Danku
Leuk! Je doet zoveel voor mij, dus deze gaf ik je graag én het is weer eens wat anders. Deze Memostar is eigenlijk een Sicura. Als lid van de Britse ANWB (The Automobile Association ofwel AA) kon je hem destijds met korting kopen, maar hij werd uitgebracht onder een andere naam. Kast, glas, wijzerplaat en uurwerk zijn volledig Sicura, alleen het merkje op de plaat is anders, maar wel met een echte A. Schild 1931 aan boord dus
Er zijn er destijds aardig wat verkocht, maar er zijn er nog maar weinig in mooie staat over. Omdat het een koopje was ( £14,95) zijn ze vaak intensief gebruikt als echt werktuig. Ik heb er zelf ook één in het originele doosje, met aankoopbewijs én, heel leuk, de originele advertentie van toen. Die van mij is laat verkocht, in 1983, waarschijnlijk van oude voorraad. De meeste exemplaren dateren uit de jaren '70.
Prachtige Luc . Wel oppassen met restanten van het Radium hoor.
Zo vet, dit!
Alleen dat het een mysterie is. Hoe zou een FHF-1146 uurwerk in een Alpina kunnen komen? https://17jewels.info/ vermeldt dat dit caliber een ontwerp uit de jaren-1920 is.