Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

26 likes

36 likes

Het is ook nog eens mijn eerste Alarm horloge! Sinsdien ben ik verslaafd aan ze.

1 like

Jaren dertig Mido.

27 likes

Brocantevondst polstijd geven

22 likes

Wat leuk man, ik heb dezelfde Edox!

1 like

Dit was vanmorgen en begin vd middag:

En dit nu: ff pauze in de zon :sunny::blush:

26 likes

Ha, leuk :+1: zonder foto is het alleen een leugen hè :wink:

1 like

Een heuse Lord ( Munsterland ) vandaag 5216 1975

23 likes

Hartelijk dank, Alphons.

Goedemiddag, met Eterna-matic.
1952

cal. 1416 U

Komt uit een lot van zes, het lot gekocht voor dit horloge, de plaat is in goede staat, glas vervangen en wat lager gemaakt en kast gereinigd en opgepoetst.
Oud glas kwam los na ultrasoon bad, het bleek te zijn vast gelijmd met een spanningsring, nog niet eerder gezien dit.

21 likes

26 likes

Na 't tuinieren even een ‘duik’ nemen :innocent: Stuk of 50 gieters water uit de vaart gehaald om de voorraad na de vakantie aan te vullen, verregaande droogte in de tuinen :grimacing:

22 likes

25 likes

24 likes

Die ziet er nu al heel mooi uit. Ben benieuwd naar wat het opknappen doet :eyes:

1 like

Avondwissel met Tissot

Dit horloge komt uit hetzelfde lot van zeven stuks, het liep niet, ik zag dat er spanning op de balans zat, dus even de balans eruit gehaald en terug ingezet en het begon direct te lopen.
Daarna het glas vervangen en de kast gereinigd en wat glans teruggebracht.
Glas een stuk lager gemaakt en daarna er in geklemd, dus niet gelijmd.

Het betreft een Tissot uit 1957 met het kaliber 27 B-1

29 likes

Aan de plaat kan ik nog het radium van de cijfers halen, dan wordt het zoals op 1 en 2 , maar of het geheel er mooier van wordt is nog de vraag, ik heb toch de neiging om er niets aan te doen, wel ga ik de kast en de wijzers nog aanpakken, ik heb lume besteld die speciaal voor vintage horloges is ontwikkeld, misschien wacht ik tot dat binnen is en doe de wijzers even relumen.
Het zou een Alpina-Novice militair horloge zijn volgens de beschrijving.
Lume

2 likes

Er bestaan idd simpelere datum complicaties dan deze!

Youngtimer, ik vind hem echt nog te jong voor vintage, maar jullie krijgen de groeten uit Strasbourg

16 likes