Dankjewel
Ja het is weer even geleden, heel drukke tijd gehad en ietsjes verder weg geweest van vintage horloges.
Maar het is zoals de golven op het strand, eb en vloed, komen en gaan maar nooit echt weg.
Dankjewel
Ja het is weer even geleden, heel drukke tijd gehad en ietsjes verder weg geweest van vintage horloges.
Maar het is zoals de golven op het strand, eb en vloed, komen en gaan maar nooit echt weg.
Mooie klok!
Héél mooi, Bas. En een nieuw Certina-mysterie:
Het lettertype “certina” op jouw exemplaar zou gebruikt zijn vanaf 1954, heb ik ooit ergens gelezen. Het vervangt een merkaanduiding in “handschriftletters, cursief”.
Ik kan mijn bron zo gauw niet terugvinden (maar ik blijf zoeken).
Er zijn wel meer Certina’s bekend waar de combinatie van serienummer, gebruikt uurwerktype en lettertype voor verwarring zorgt. Ik zoek al jaren naar informatie over mijn exemplaar, een jumbo met KF300 zonder schokbeveiliging en met cursief lettertype. Er is ergens een hiaat in de informatie over Kurth Fréres, Grana en Certina tussen pakweg 1940 en 1952.
Maar dat mag de pret over een fraai, goedlopend horloge (in jouw en mijn geval, althans) niet drukken, toch?
Huy! Lang (naar mijn maatstaven toen) gewerkt. Zeeeeer goeie herinneringen aan.
Goedemiddag, met Rutina
Rutina komt uit een lot van acht, niets aan gedaan, uitgepakt en om de pols.
Rutina
Jaren 70
Cal. FHF ST 96
Hoi Alphons,
Rik zit naast me, op de Certina decoder staat dat deze uit 1952 moet zijn. Maar dit nieuwe logo zou uit 1954 zijn, maar in 1953 is de overgang geweest nav een prijsvraag.
Dat maakt het logisch dat deze dus uit 1953 zal zijn.
Op de brug staat het oude logo nog.
Dank, ook aan Rik ! Weet jij/hij ook waar dit te vinden is ?
Veel wijst erop dat het bij Certina zo geregeld was dat er van de verschillende componenten voor meerdere produktiejaren voorraad zou zijn. Dat zou veel verklaren!
Dankjewel ! Informatie, daar heb je altijd iets aan !
Maar om heel specifiek te zijn: “mijn” cal. KF-300 is ook hier niet te vinden:
en die zit hierin:
Ja sorry hoor maar ik heb dit in mijn computer staan en zag deze vraag vandaar dat ik de verwijzing even noem.
Dankjewel, ALLE informatie over Certina is mij welkom!
Vreselijk tof! Gefeliciteerd!
Heel erg mooi van harte gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.
Prachtig
Wauw gaaf🤩!