Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Vandaag één van mijn favoriete horloges om:)

18 likes

Goedeavond, liefhebbers van vintage horloges.

Ik kwam deze Olma tegen, deze heb ik al in januari gekocht en nog niets aangedaan, tot een paar uurtjes terug, ik heb het in de ultrasoon gehad, het glaasje even gepolijst en de kast met de hand opgepoetst en een 16 mm leren bandje er aan gehangen.

capture_001_05082025_175216  1

23 likes

Jumping Minute als avondwissel.

16 likes

Heel erg veel beter! Top.

1 like

Dankjewel MeNToR, ik vind het ook goed gelukt.

1 like

We maken er dus 1953 van

2 likes

Het nieuwe lettertype is van 1953/54. Het logo is van iets later door die prijsvraag.

2 likes

Paar uurtjes terug deze Atlantic uitgepakt, ik heb er niets aan gedaan en zo om de pols.

Wel nog even in de wijzers lume aanbrengen.

18 likes

23 likes

Klein maar fijn, deze Wyler in Bauhaus style.

21 likes

Uploaden: IMG_1543.jpeg…

18 likes

Net van de werkbank, Telda met Venus 170:

21 likes

Dankjewel :sunglasses::smiley::pray:

4 likes

Hele gave Wyler. Ik zie er geen Bauhaus in, dat was veel strakker / minimalistischer. Wyler vind ik sowieso een interessant merk, niet omdat de eigenaar achter Breil (mijn quilty pleasure) ook dit merk voerde en later inlijfde. Als je daar verder op gaat Googlen dan ontdek je dat zowel de oprichter van Wyler als de oprichter van Breil hun horloge van de Eiffeltoren gooiden, vanaf 330 meter hoogte (staat overal). Dat ze samenwerkten klopte, dat ze er samen bij waren ook. Maar welke horloge nu exact op de grond werd gesmeten zal wel verbasterd zijn in de loop der jaren. En dat je maar tot 276 meter de toren kunt beklimmen, dat controleren journalisten waarschijnlijk niet. Ik vind dat leuke trivia.

2 likes

Poah! :ok_hand:

1 like

image

You do you :sunglasses:

3 likes

I see what you did there!

1 like

Vanavond een NA: Edox New Era automatic inclusief vinrage Kaufmann Nautic bandje. Kom ik niet laten liggen. De kroon is ooit verbangen maar ik heb nog een originele liggen als het goed is. Blij mee :sunglasses:

ETA 2783 aan boord (kon het nog niet controleren, deksel zit nogal vast). Datum quick set en hacking.

21 likes

Gaaf! Dat bandje is perfect voor deze.

1 like